10 augustus

10 augustus 2020 - Bondi Junction, Australië

Goed gesloopt in bed na een lange dag, vanochtend is Phoeboe vroeg naar de sportschool gegaan en heb ik de meiden aangekleed. Zelf ontbeten en daarna hebben we ze samen naar de opvang gebracht. Ik loop daarna naar de bushalte en pak de bus naar Bondi Junction, ik moet even wat regelen qua verzekering hier en en pak daarna de bus naar de stad. Ik spreek af met Aimè, een Nederlandse jongen die al een paar maanden in Sydney woont. Hij kan me mooi de stad laten zien! We halen koffie en lopen naar de bekende Harbour bridge en het oprah house, door naar de botanische tuin die een prachtig uitzicht geeft over een gedeelte van de stad en daarna terug naar CBD waar alle winkels zitten. Aimè kent heel Sydney en kan me alles vertellen over alle gebouwen en de stukken geschiedenis van de stad. Na 10 km lopen gaan we lunchen bij een aziatisch restaurant en daar spreken we af met Dennis, ook een Nederlandse jongen. Het eten is super en de stad is zo indrukwekkend groot. Perth is er echt helemaal niks bij! Het klinkt goed en we besluiten nog een stuk naar darling harbour te lopen. Hier liggen grote schepen en ook hier een mooi uitzicht op een stuk van de stad. We duiken een bar in voor een cider en daarna door naar de volgende bar voor nog meer ciders😬. We lopen een flink stuk door de stad naar Vapiano, een Italiaans restaurant, we bestellen avond eten en sluiten af met een ijsje ergens verderop. Ik heb er inmiddels 17 km op zitten en het is 20:00 als ik in de bus naar huis stap. De stad is zo ongelofelijk groot, ik heb nog niet eens de helft gezien vandaag... volgende keer lopen we over de brug naar de andere kant en pakken we de boot terug. Savonds is de stad nog veel leuker met alle billboards en lichtjes overal. Het is echt heel gaaf en zo bizar groot! Er zitten zelfs winkel centrums overal midden in de winkel centrums buiten🙈. Rond 20:45 ben ik thuis en neem ik een hete douche.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mena:
    10 augustus 2020
    Wow, 17 km gelopen..wat zal jij lekker slapen! Leuk hoor, om met Nederlanders de stad te leren kennen.
  2. Paul:
    10 augustus 2020
    Wat een eind zeg, zeker niet in de gaten gehad tijdens de gesprekken!? 😀😀😀
  3. Karin:
    10 augustus 2020
    Wat een gave dag moet dat zijn geweest (en vermoeiend 😉)
  4. Karin:
    10 augustus 2020
    Wauw wat heb je een gave (en ook vermoeiend 😉) dag gehad. Vol met nieuwe indrukken 😍