12 augustus

12 augustus 2020 - Bondi Beach, Australië

Redelijk goed geslapen vannacht en optijd opgestaan voor de kids. Ze klaargemaakt voor voor school en weggebracht, de opvang is 10 min lopen en het weer is gelukkig een stuk beter dan afgelopen dagen. Ik loop terug naar huis en neem een hete douche. Ik besluit vandaag van Coogee Beach naar Bondi Beach te lopen. De mooiste coast walk van Australië! Zal me ongeveer een uur kosten om naar Bondi te lopen. Halverwege meet ik met Dennis, een van de Nederlanders waar ik maandag mee in de stad was. Hij loopt verder mee naar Bondi Beach en daar gaan we rond 11:45 lunchen. Het was een flinke wandeling met 315M hoogteverschil. We lopen nog even door de winkelstraat in Bondi heen en ik wilde daarna de bus terug pakken naar Coogee. Maar aangezien het nog vroeg is en Dennis Coogee nog niet gezien heeft besluiten we helemaal terug te lopen. Flink gesloopt gaan we halverwege op een terrasje zitten en bestellen we wat te drinken. Na even bijtanken lopen we verder, wat is het ongelofelijk bijzonder om hier te lopen. Over lange houten trappen aan de zijkant van de hoge rotsen met een flink wilde zee onder je. Als we in Coogee aankomen en op een terrasje neer ploffen hebben we er inmiddels 15 km op zitten. We bestellen wat te lunchen met uitzicht op zee. Ik moet nog 10 minuten de berg op terug naar huis lopen en ben helemaal gesloopt als ik thuis kom. Ik neem een douche en ga even op bed liggen.

Om 19:00 heb Ik afgesproken met Lisa, een Duitse au pair hier uit de area. We gaan een hapje eten bij een Italiaans restaurant hier in de buurt. Het klikt goed en het is erg gezellig, ze woont hier al 2 jaar en heeft besloten niet meer terug naar huis te gaan😬. We lopen terug richting huis en al snel begint het flink te regenen. Ik ben blij als ik in een trui en trainingsbroek op de bank voor de heater ga zitten. De stappenteller staat inmiddels op 18,6 km en 90 verdiepingen. Ik ben helemaal gesloopt en ga optijd naar bed.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Paul:
    12 augustus 2020
    Wat een mooi verhaal weer Kel 😀👍
    Er loopt tijdens het lezen altijd direct een bijpassende film mee in m'n hoofd, dit was weer zo'n dag om lang te onthouden.