12 January

12 januari 2020 - Baldivis, Australië

Na een goede nacht word ik om 11:00 wakker. Iedereen is buiten en het is prachtig weer. Ik heb uitzicht op de weilanden. Ik drink koffie met de au pair, een aardige meid van 23 die hier ook pas een maand is. Ik neem een douche en daarna gaan we naar de paarden. De paarden staan hier 24/7 buiten en ze hebben geen stallen. Het is hier prachtig! Ik loop een rondje met de 2 meiden die er werken en daarna ga ik met Siri (de eigenaresse) mee 2 paarden ophalen die ze heeft moeten verplaatsen toen er een grote brand uitbrak achter het huis vorige week. Eenmaal terug zetten we de paarden in het weiland en de opa en oma zijn op bezoek gekomen. We gaan met zijn alle middag eten. Pasta met tonijn, meestal eten ze warm tussen de middag. Daarna drinken we koffie buiten en ik ga Siri helpen met de paarden voeren. Fleur die hier werkt heeft de bakken al klaargemaakt. We zetten alles achter in een wagentje en rijden de weilanden langs om te voeren. Ze verteld me goed uit te kijken voor slangen. Omdat het gebied hier achter verband is hebben ze geen schuilplaats meer en komen ze allemaal deze kant op. Na het voeren krijg ik te horen welk paard ik krijg Sally heet ze. Het is een racepaard die niet meer goed genoeg was voor de sport. Dat soort paarden worden dan op jonge leeftijd al afgedankt. Ze worden bijna gratis weggegeven. Sally is pas 5 jaar en staat nu een half jaar stil om het rennen er uit te houden. Het is de bedoeling dat ze straks normaal gereden kan worden door mij. Ik ga haar opleiden en zorgen dat ze weer gespierd word. Als ze eenmaal zo ver is mag ik met haar op wedstrijden.

Om 18:00 gaan we naar het strand. Port Kennedy beach. De opa en de man van siri gaan vissen en wij eten de kip en friet  op die we onderweg gehaald hebben. De zonsondergang is prachtig hier. Vaak kun je hier dolfijnen zien, helaas vanavond niet gezien. Het water is heerlijk warm. Na ongeveer 2 uur gaan we weer terug. Bedtijd want de wekker staat om half 6

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. TIneke:
    12 januari 2020
    Zo dat klinkt leuk en mooi allemaal, prachtig hoor die ondergaande zon. Wat leuk dat je “eigen” paard heb om in te mogen rijden en zelfs wedstrijden mee t mogen gaan doen. Weltrusten en fijne dag morgen 😘
  2. Karin:
    12 januari 2020
    Weer zo'n heerlijk verhaal om te lezen. Gaaf hoor!
    En wat een prachtige foto's.
    Pas een week geleden vertrokken en nu al zoveel meegemaakt en indrukken opgedaan!
    Welterusten en geniet morgen weer van een nieuwe dag 😙
  3. Mena:
    12 januari 2020
    Wat een mooie dag weer! Superleuk om alles zo te volgen.
    Slaap lekker straks en we kijken al uit naar je volgende verhaal 😘
  4. Paul:
    Hoi Kel!
    Ik wist dat je nooit woorden te kort kwam en komt, maar we wisten eigenlijk niet dat je zo goed kon schrijven. We kijken steeds uit naar the next story 😃
  5. Paul:
    14 januari 2020
    Hoe fijn jij kunt schrijven blijkt uit het feit dat ik deze blog al diverse malen heb bezocht sinds je laatste verhaal op 12 januari...... Hopend op nieuwe dingen 😃 ¶¶Het duurt te lang¶¶
    ( Nee hoor, geen haast)