14 Januari

14 januari 2020 - Baldivis, Australië

Ik word wakker met vreselijke hoofdpijn en mn keel doet nogsteeds zeer. Ik denk dat het door het verbranden komt dat ik hoofdpijn heb. Na het ontbijten voer ik samen met Siri alle paarden. Het is nog lekker fris buiten zo vroeg in de ochtend. Ook heb mijn eerste 2 kangaroos gezien! Een met een baby in zijn buidel. Ze springen hier af en toe door de tuin of gaan hier ergens in de schaduw liggen. Het vroege opstaan gaat me prima af. We gaan hier dan ook allemaal rond 21:00 naar bed en smiddags slapen we ongeveer een uur. De ochtend ziet er weer het zelfde uit als gisteren ongeveer. Ik maak de waterbakken schoon en pak de paarden voor Siri. Er vliegen hier constant helikopters heen en weer om het gebied in de gaten te houden of er geen branden ontstaan. De hoefsmid is er en ik breng 3 paarden naar hem die beslagen moeten worden. Rond 11:00 moet ik een paard van een klant rijden. Het schijnt een lastig paard te zijn en ze is nogal bang geworden. En idd best een lastig paard willen stijgeren en raar doen. Ook zien we dat hij een beetje raar loopt en misschien wel pijn heeft. Ze besluiten de dierenarts te bellen om uit te kijken wat er aan de hand is.

Om 12:30 gaan we middag eten. Wraps met gebakken ei, sla, kip en tomaat. Daarna gaan we even slapen.

Ik word wakker met nog meer hoofdpijn en druk op mn ogen. Ik voel me echt niet goed. De dierenarts is er om te kijken of tika drachtig is. Ik besluit toch maar even te gaan helpen. Daarna gaan we naar de apotheek om pijnstillers te halen en daarna ga ik weer even een half uur liggen. Het is al beter daarna gelukkig en we gaan de paarden voeren. Ik ga douchen en het is 19:00 als we gaan avond eten. We eten Kip met rijst en groente. Helaas is de au pair gisteren vertrokken. Dat was wel wat gezelliger en ze lette veel op zara. Het dochtertje van 2,5. Nu komt dat meer op mij neer maar dat is best goed te doen. Om 21:00 gaan we naar bed en de wekker staat weer op 5:30

ik heb samen met Siri bedacht om een bosrit te organiseren en daarmee geld in te zamelen voor de mensen met paarden die veel kwijt zijn geraakt door de branden aan de andere kant van Australië. Hierachter is het hele gebied zwart van de brand die hier vorige week was.  We gaan van de week samen op buitenrit om een route te verzinnen zodat we iedereen kunnen laten zien wat de brand gedaan heeft hier.

1. Eva:
    14 januari 2020
    Balen Kelly dat je niet lekker was. Die hitte zal best pittig zijn.
    Goed smeren idd.
    Wat leuk dat je kangoeroes hebt gezien en nog wel met jong ook.
    Echt leuk om je verhalen te lezen hoor.
    Liefs Eva
  2. Karin:
    14 januari 2020
    Wat vervelend dat je niet lekker was! Hopelijk gaat het morgen beter met je!
    Wat een mooi initiatief om geld in te zamelen 👍
    Nou dat was weer een leuk stuk om over je avontuur te lezen.
    Kijk uit naar je volgende verhaal. 😙
  3. TIneke:
    14 januari 2020
    Oh bah, dat is minder zeg. Heb je wel iets op je hoofd als je in de zon bent.
    Hoop dat je morgen zonder hoofdpijn op staat.
    Het blijft geweldig om je verhalen te lezen.
    Kijk al uit naar de volgende 😘