15 maart

15 maart 2021 - Sydney, Australië

Na een lange dag kruip ik om 22:30 in bed. Vanochtend heb ik de meiden klaargemaakt voor school en ben ik vroeg gaan sporten. Thuis gedoucht en weer de bus naar de stad gepakt om souveniertjes te kopen. Eerst ga ik lunchen op de hoogste verdieping van het winkelcentrum  ik bestel thais, noodles met pork en ga aan een tafel bij het raam zitten. Het is vreselijk druk in de stad. Er zijn vandaag protesten aan den gang, geweldig hoe veel mensen daar op af komen. Het gaat om vrouwen rechten en om hoe er met aanradingen etc word omgegaan. Er word wereldwijd veel te weinig gedaan aan dit soort zaken. Er lopen duizenden vrouwen met grote borden en spandoeken door de stad en er is veel politie. Na het lunchen duik ik de souvenier winkeltjes in en slaag al snel voor een berg leuke dingen. Als ik terug ben in Coogee haal ik een smoothie en ga ik even 20 min bij het strand zitten. Dit was waarschijnlijk de laatste mooie dag, er word weer veel regen voorspeld. Thuis heeft Phoebe taco’s gemaakt. Na het eten draai ik een was en ga ik film kijken bij Darcey en zijn huisgenoot Liam. Hun zijn beide ook weer goed bevriend met Zoë, de meid waarmee ik vorige week wat had gedronken. Iedereen rondom Coogee kent elkaar. Ik loop op de terug weg naar huis langs de Macdonald’s voor een burger haha. De taco’s waren niet zo vullend.