19 augustus

19 augustus 2020 - Katoomba, Australië

Goed geslapen en vroeg opgestaan om de meiden klaar te maken voor school. Phoeboe gaat ondertussen naar de sportschool en brengt ze daarna naar school. Ik ga douchen, pak mn tas in en loop naar de bus. Net de eerste bus gemist en daardoor te laat voor de eerste trein. De volgende gaat pas over 50 minuten... ik haal koffie en om 10:18 zit ik in de trein. Na een 2 uur durende reis met prachtig uitzicht kom ik aan in Katoomba,  een dorpje in de Blue mountains. Het is 7 graden en het waait hard, ook word er regen voorspeld. Niet erg goed ingelezen over het klimaat hier dus mijn goede regenjas hangt nog thuis... ik loop het dorp in en haal een goedkope regenjas voor het geval dat het toch rot weer word. Ik wil de bus pakken naar Echo point, vanaf daar zijn er een paar mooie hikes door de bergen. Weer rijd de bus net voor mn neus weg en ook de volgende komt niet opdagen. Het is goed koud en ik word chagrijnig van het wachten. Als na een uur de bus er eindelijk is hagelt het flink.. er is niemand te bekennen bij de lookout points en het weer is vreselijk. Toch besluit ik een 1 uur durende hike te doen en te hopen op het beste. De route is prachtig en op een paar regenbuien na valt het weer wel mee. Onderweg kom ik een andere hiker tegen en verder is het dood stil in het bos. De hike eindigt vlak bij het dorp en ik besluit maar naar het hostel te gaan en in te checken. Ik ben goed moe en heb er inmiddels 73 verdiepingen en 5 km op zitten. In het hostel ben ik wat te vroeg om in te checken en ik ga even in de lounge zitten. Ik raak aan de praat met een aantal mensen en ga daarna inchecken en naar mijn kamer. Het is erg rustig en ik heb maar een andere meid op de kamer. Ik ga douchen en even relaxen, mn lijf is het weer goed zat🙈. Savonds loop ik naar de winkel om avond eten te halen en ga ik koken in het hostel. Om 20:30 lig ik op bed en ga ik serie kijken

1. Mena:
    19 augustus 2020
    Jeetje, dat zat niet mee vandaag. Maar nu heerlijk chillen in het hostel. En morgen weer nieuwe avonturen 😘
  2. Paul:
    19 augustus 2020
    Ik verval in herhaling Kel..... Maar alsof ik met je meeloop naar de halte waar je bus al vertrokken is 😬
    De tijd dodend met koffie......
    Zo ver van huis, en zo verdomd zelfstandig ❤️