19 Januari

20 januari 2020 - Perth, Australië

Om half 7 gaat de wekker. We voeren de paarden en ontbijten zelf. Daarna pakken we de 3 paarden die mee gaan naar de trainingsdag. Heb is ongeveer 40 minuten rijden. Het is de bedoeling dat ik op op Zara let en dat siri met nog een vrouw de paarden doet. Niet helemaal zoals ik het graag wil. Zara begint al snel weer te huilen en luistert helemaal nergens naar. Ik laat haar maar. Ik ga aan een picknick tafel zitten bij een aardige vrouw waar ik al snel mee aan de praat raak. Ze komt uit Engeland en woont hier al 30 jaar. Ze is met een vriend van haar. Een hele aardige man en ik sta inmiddels al een uur met ze te praten. De man vraagt of ik niet voor hem wil komen werken. Maar helaas heeft hij maar erg weinig werk. De dressuursport in Australië is niks vergeleken met de sport in Nederland. Er zijn misschien 5 paarden op de traininsdag en de paarden die hier quality horses genoemd worden. Zouden we in nederland weinig waard vinden. Ze zijn niet mooi elegant gebouwd en hebben niks speciaals. De paarden hobbelen door de proef heen zonder dat er te veel van ze word gevraagd. In Nederland vinden we het belangrijk dat het paard zijn lijf goed gebruikt. Zijn achterbenen gebruikt en zichzelf draagt aan de voorkant. Hier is dat allemaal niet zo belangrijk is is het een beetje hobby rijden. Erg jammer vind ik zelf. Richting Sidney heb je wat grotere stallen met betere paarden en daar word wat serieuzer aan wedstrijden gedaan. Misschien een idee om eens te kijken wat er daar aan werk is.

Ik heb met Siri gepraat over dat ik te weinig uitdaging heb. Ze snapt dit en we kunnen kijken of ik meer kan gaan rijden en helpen met het zadelmak maken.

Savonds spreek ik met Bethany af. De meid die ik heb leren kennen via instagram. Ze woont hier 2 minuten vandaan. Ze haalt me op en we rijden naar een paar vrienden van haar. We kunnen het gelijk super goed vinden en ook haar vrienden zijn aardig. Na een beetje kletsen gaan we naar Pert, city. We gaan naar The Avenue, een club in perth. We kunnen zo doorlopen wat ze kent de eigenaar. Binnen draait prima muziek en er hangt een gezellige sfeer. Er is een groot balkon waar we even staan. We kijken vanaf boven de straat op. Er gebeuren allemaal rare dingen. Dronken Australiërs gaan met elkaar op de vuist en proberen ruzie te zoeken met de rest buiten. We hebben eerste rang uitzicht vanaf het balkon. Ze zeggen dat het hier altijd zo gaat. Het is hilarisch om alles te zien vanaf boven. We hebben echt een gezellige avond verder en om 2 uur gaan we terug. Aangezien mijn wekker om 5:30 staat. Ik haal een broodje doner en het is 20 min terug rijden naar waar Bethany haar auto staat. En vanaf daar nog 20 minuten terug naar huis. Veel slaap zit er dus niet in maar we hebben een super leuke nacht gehad. Die slaap haal ik morgen middag maar weer in

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Mena:
    Ha Kelly,

Wat leuk dat je even lekker uit bent geweest.
    Even in een andere omgeving.
    Het is hier vandaag maar koud, nu maar 1 graad❄❄.

Ben beniiwd of je nu wat meer met de paarden mag doen 🐎🐎
  2. Eva:
    20 januari 2020
    Hoi Kelly, het blijft leuk om je verhalen te lezen. Ik hoop dat je snel meer te doen krijgt met de paarden. Ik lees nu voor het eerst over haar dochter. Ik had begrepen dat je daar ook als au pair aan de slag ging.
    Uiteraard werk jij liever met de paarden. Succes hoor!!
  3. Karin:
    20 januari 2020
    Ha Kelly wat leuk om te lezen dat je uit bent geweest. Gezellig hoor, even wat anders!
    Wat goed dat je met Siri gepraat heb. Nou maar hopen dat je jezelf meer kan bewijzen 💪😘
  4. Paul:
    21 januari 2020
    Had ik een heel verhaal getikt.... Is het plotseling weg 😬😬😬😬😬
    Later dan maar.....