20 augustus

20 augustus 2020 - Sydney, Australië

Redelijk goed geslapen ondanks dat het de hele nacht flink gestormd heeft. Het is pas 7 uur en 3 graden buiten, ik zie er tegenop om er uit te gaan.  Ik besluit vroeg de bus te pakken naar de Grand Canyon hike. Uiteraard zit het weer niet mee en zet de bus me niet ideaal af. Het i nog 30 min lopen naar de lookout en de hike routes. Het uitzicht is het zeker waard! Maar de hikes blijken ruim 3 uur lang te zijn er er is hier nergens iemand te bekennen. Ik besluit een klein rondje te lopen en terug te gaan. Maar uiteraard🤣 die bussen hier... de volgende gaat over 1,5 uur. Ik loop dik een uur terug naar het volgende dorpje en wil daar de bus terug naar Katoomba pakken. Maar uiteraard.. de bus gaat pas over 45 minuten, ik heb het ontzettend koud en heb er inmiddels 9km op zitten. Ik ben het goed zat en gelukkig kan ik een taxi vinden hier. Het lijkt wel of de tijd hier 50 jaar heeft stilgestaan haha. Alleen maar hele oude mensen overal, oude huizen en amper openbaar vervoer. Rond 11:00 ben ik terug in Katoomba en ga even opwarmen in een cafe met een warme choco. Ik pak de trein terug en om 13:15 ben ik weer in Sydney wonder boven wonder kan ik zo in de bus naar Coogee stappen en ben ik met 45 min thuis. Ik neem een hete douche en ga gesloopt op bed liggen. Ik heb er inmiddels 11,5 km op zitten en ben het goed zat. Ik slaap een aantal uur en ga daarna avond eten met Phoeboe en de kids.