22 Februari

22 februari 2020 - Fremantle, Australië

Eindelijk gesloopt en voldaan in bed na een heerlijke dag😴. Heerlijk geslapen tot 8:30 en lekker pannenkoeken met fruit als ontbijt gehad. Een douche genomen en afgesproken in fremantle met divya de Nederlandse meid en Stuart en zijn vriend uit Engeland. We zouden gaan snorkelen vandaag maar helaas laat het weer het niet helemaal toe. Het is bewolkt grijs en er staat soms toch wel wat wind. We besluiten te gaan lunchen bij little creatures, het restaurant waar ik vorige week met de groep meiden ook gezeten heb. We bestellen een pizza en een biertje en blijven hier 1,5 uur hangen ongeveer. Daarna lopen we door naar het strand. Daar is een kunst tentoonstelling, het is gezellig druk en er staan mooie en aparte kunstwerken. We lopen door en halen verderop een ijsje. Het is heel raar weer vandaag, hardstikke vochtig en plakkerig dus we besluiten dat dat ons wel weer even zal afkoelen. Daarna lopen we de stad in 10 minuten hier vandaan. Ook hier is het gezellig druk, ik vind Fremantle echt het leukste gedeelte van perth. Veel mooie oude gebouwen en veel geschiedenis. Een shipwreck museum, een oude gevangenis waar je doorheen kunt lopen en prachtige parken en gezellige cafés. Er is hier ook een indoor market met tassen, sieraden en ongelofelijk veel verschillende soorten eten en drinken. We lopen rond 16:00 terug aangezien onze parkeermeter straks afloopt. We gaan even in de haven bij de auto aan het water zitten. Prachtige grote boten hier en veel vissen in het water. We bedenken wat we verder gaan doen met de dag en besluiten naar hun huis te gaan in Victoria park. Hier 30 minuten vandaan midden in de stad. Ik twijfelde even aangezien ik niet sta te springen om de drukke stad in te rijden maar divya navigeert me gelukkig erg goed. We drinken wat en kijken een comedyserie op Netflix. Rond 20:30 gaan de jongens de stad in naar de casino. Divya en ik besluiten lekker naar huis te gaan. Het is voor mij tenslotte nog 40 minuten rijden ook. Ik rijd met haar richting een busstation om haar af te zetten. We rijden langs de rand van de stad en de prachtige skyline verlijd ons om even door te rijden naar Kings park. Daar heb je het beste uitzicht op de stad en dat is prachtig savonds. Ik parkeer de auto en we lopen naar de rand van het park. Het uitzicht hier is adembenemend. Overal zitten groepjes mensen op het gras gezellig wat te drinken en te kletsen. We genieten van het uitzicht en voor we het weten hebben we weer een uur vol gekletst. We hebben een goede klik en kunnen erg lachen samen. Om 22:00 besluiten we echt naar huis te gaan, ik drop haar bij het busstation en rijd naar huis. De drukte gaat me gelukkig goed af met rijden in de stad. De wegen dichter bij huis zijn onverlicht en erg donker. Je mag hier 80 maar de kans op overspringende kangoeroes is groot. Ik rijd dus wat langzamer hier en houd de weg en berm goed in de gaten. Gelukkig geen een gezien en rond kwart voor 11 ben ik thuis. Ik word zoals altijd blij opgevangen door de 3 honden op het erf. Ik duik lekker mn bed in en om 23:30 ga ik lekker slapen

1. Karin:
    22 februari 2020
    Wat een mooie foto's. Zeker de moeite waard dat jullie daar nog voor gestopt zijn 👍
  2. TIneke:
    22 februari 2020
    Wauw wat mooi zeg, en wat heerlijk geschreven weer. Wordt er zo in meegenomen alsof ik er zelf bij was 😁
    😘
  3. Mena:
    22 februari 2020
    Klinkt weer als een hele gezellige dag!
    Jammer dat het snorkelen niet door kon gaan. Maar dat gaat vast binnnkeort alsnog gebeuren 😉