23 november

23 november 2020 - Balmain, Australië

Heerlijk 2 dagen alleen thuis geweest, Brett is naar Kuala Lumpur gevlogen met een aantal racepaarden. Die brengt hij daar veilig van het vliegtuig naar de transport truck en vliegt daarna weer terug. Andrea heeft haar moeder zaterdag weer op het vliegveld gezet en heeft overnacht in Sydney.

Ik kon de rust wel even gebruiken, het idee dat er hier langzaam een einde aan komt en ik binnen korte tijd naar huis zou vliegen gaf me ineens zo’n benauwd gevoel. Ik heb het hier zo goed, het weer is geweldig en ik heb ontzettend veel lieve vrienden gemaakt binnen korte. Zo bang om thuis in een gat te vallen.. ondanks dat ik iedereen ontzettend mis heb ik na veel nadenken besloten om te blijven, iniedergeval tot de corona regels thuis een stuk minder heftig zijn. Ik heb mijn vlucht zonder problemen kunnen cancelen gelukkig.

Om te kunnen blijven heb ik een nieuw visum nodig, ik kan een “covid visum” aanvragen maar dan heb ik werk nodig bij een geregistreerd bedrijf in een critical sector en er komt nog ontzettend veel meer bij kijken.  Helaas heeft Andrea geen bedrijf op papier en betekend dat dat ik binnen 2 weken iets anders moet hebben. Nou is dat easy as, na een middag mailtjes sturen heb ik 5 stallen die met me willen werken. Allemaal niet erg in de buurt helaas (180-250 km verderop) ik kies er toch maar een uit. Na redelijk bevestigd te hebben dat ik wel wil komen krijg ik nog een belletje. Een meid heeft me ergens op zien reageren online en vraagt of ik mijn cv wil opsturen. Na een kijkje op hun website ben ik gelijk enthousiast, een prachtige spring stal hier 2 uur vandaan. Ze is erg enthousiast en woensdag ga ik gelijk kennis maken. Na iedereen zijn mening te hebben aangehoord ben ik er vrij wel zeker van dat dit voor nu de goede beslissing is, ik kan altijd nog naar huis..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Peter:
    23 november 2020
    Oh wat een stap die je neemt Kelly.
    Je familie vrienden en nederland missen snap ik heel goed. Maar Teruggaan naar een landje waar t 5 graden is en je niet veel meer kan dan werken en thuiszitten is ook niet aantrekkelijk.
    Ik snap je keuze, en je familie en vrienden in Nederland zijn straks nog blijer als je terugkomt moet je maar denken.
  2. Eva:
    23 november 2020
    Goh wat een wending Kelly, we waren al aan het gissen wanneer je nu daadwerkelijk thuis voor de deur zou staan. Maar ik begrijp je wel, het is toch wel een enorme overgang in veel opzichten. Ik krijg de indruk dat het er bij jou allemaal wat soepeler aan toe gaat wat coronaregels betreft.
    En weer een nieuwe werkplek is ook wel weer leuk. Heel veel susses en geniet van het mooie weer.
    Liefs uit Soesterberg xx
  3. Mena:
    23 november 2020
    Wat je besluit ook is, was...wij staan achter je. We zijn zo supertrots op alles wat je doet. Tuurlijk missen we je en keken we uit naar je thuiskomst. Maar je moet vooral doen waar jij je goed bij voelt en waar jij gelukkig van wordt Topper!
    We houden van je 😘