24 Januari

24 januari 2020 - Perth, Australië

Om half 6 gaat de wekker, ik werk een schaal musli naar binnen en ga de paarden voeren. Ik vul de waterbakken en maak vast wat weilanden schoon. Daarna pakken we diva en fergus. Want we gaan even een kleine buitenrit maken. Samen met siri rijd ik het hek door helemaal aan het einde van de weilanden. Alles hier achter is zwart van de brand van 2 weken terug. Je ruikt gewoon nog sterk een brandgeur. Er is niks meer over van het mooie natuurgebied hier achter het huis.

Na 30 minuten zijn we terug. We wassen de paarden en ik ga het voer voor de avond klaar maken. Daarna ruim ik de hooi schuur op. Erg belangrijk aangezien hier graag spinnen en slangen zich verstoppen. Het is vandaag weer flink heet. Zo’n 30 graden. Aankomende maandag word het zelfs 37 graden. Om 11:30 komt de dierenarts voor Jesse. Hij heeft pijn in zijn lijf of in zijn achterbeen. Het is een gewone dierenarts. Niet gespecialiseerd in blessures of injuries. Hij maakt wat röntgenfotos van de wervelkolom en van het achterbeen. Hij vind niks en besluit het achterbeen uit te verdoven omdat hij kreupel blijft. Ook na verdovingen blijft hij pijnlijk reageren en de dierenarts geeft het op. Het is een jonge gozer en hij geeft simpelweg de kennis niet om verder te onderzoeken. Niet zoals het hoort vind ik. Maar ze gaan binnenkort met iemand anders verder kijken. Het is inmiddels 13:30 als ik klaar ben. Latertje vandaag. Ik maak 2 gebakken eieren met 2 boterhammen. Daarna nog een boterham met pindakaas. Ik ga even douchen en op bed serie kijken.

Om 17:00 voer ik de paarden weer. Het is nogsteeds erg heet buiten.

Siri heeft Macdonald’s voor me meegenomen. Een big mac en een patatje. Dat gaat er wel in🤩. Ik heb vandaag een lift naar de stad aangeboden gekregen van een van de vrouwen die haar paard hier heeft staan. Ik vertel Siri dat ik morgen met haar mee rijd en dat ik nog wel even help met voeren in de ochtend. Ik boek een leuk hostel en spreek met een meid af zondag naar een festival te gaan. Het is dan Australian day. Dan zijn er overal feesten, barbecues en vuurwerk. Ik kijk er naar uit om wat gezelligheid te hebben. Vanaf volgende week kan ik beginnen bij mn nieuwe baan. Komt alles toch weer mooi op zn pootjes terecht😬

1. TIneke:
    24 januari 2020
    Nou dat is een leuk vooruitzicht Kel, leuk hoor een festival en even andere mensen. En dan volgende week je nieuwe baan. Hoop dat je hier wel leuke uitdaging in vind.
    😘