26 november

26 november 2020 - Byron Bay, Australië

Na een hectische ochtend zit ik eindelijk rustig koffie te drinken met prachtig uitzicht op lake saint claire in Newcastle. Carla is bij de ortho om haar beugel er uit te laten halen. Ik ben vanochtend om 7:00 begonnen met voeren en paarden naar buiten brengen, daarna heb ik Roy gereden die ontzettend goed ging! Shelly gelongeerd en de stallen gedaan. Rond 10:00 ben ik naar binnen gegaan, Andrea is de hele ochtend binnen gebleven met Jack. Hij heeft de hele nacht koorts gehad is erg hangering en zeurt veel. Hij voelt zich duidelijk niet lekker. Ze gaat even met hem op bed liggen in de hoop dat hij wat slaap inhaalt. Na 5 minuten komt ze de kamer uitlopen met Jack op haar arm en vraagt, do you think he looks strange? Hij staart met glazige ogen voor zich uit en lijkt slecht te geageren, ik zeg dat ik vind dat hij er niet oke uit ziet. Nog geen minuut later zakt hij verder weg in haar armen en begint te kwijlen. Andrea raakt in paniek en zijn kaken slaan op slot, het lijkt alsof hij stikt in zijn eigen kwijl. Ik bel gelijk het alarm nummer en probeer de situatie uit te leggen met Andrea in dikke paniek naast me. Ze probeert Jack bij bewustzijn te schudden maar hij reageert amper ergens op. Ik blijf rustig en probeer aan Andrea aan te geven dat ze niet in paniek moet raken. De hulplijn vraagt me wel 3 keer om het adres te bevestigen voor ze daadwerkelijk aanwijzingen geeft hoe we Jack kunnen helpen. Andrea moet zijn ademhaling in de gaten houden terwijl hij zit te shaken op haar schoot, hij voelt heet aan maar heeft kippenvel over zijn hele lijf. Brett is 10 min verderop aan het werk en komt gelijk naar huis. Ineens komt hij na een minuut of 5 langzaam bij en lijkt hij alerter te worden. Brett komt gelijk aan met de ambulance en met Jack lijkt inmiddels beter te gaan. 2 dames van de ambulance stellen een aantal vragen en besluiten dat het beter is als ze hem na kijken in het ziekenhuis. Ik ga verder met spullen pakken voor Byron aangezien carla bijna voor de deur staat. Later krijg ik bericht van Andrea dat Jack oke is en hoe dankbaar ze me is dat ik rustig bleef en dat ze niet weet wat ze had gedaan als ze alleen was geweest. Jack zijn temperatuur liep te snel hoog op waardoor zijn lijf in shock raakte.

Het is inmiddels 00:40 en we zijn net na een gezellige rit van 6 uur aangekomen in Byron bay. We hebben te tent opgezet en hebben een hete douche genomen. Onderweg zijn we nog gestopt bij een pub voor avond eten en we zijn allebei gesloopt en klaar voor bed.

1. Mena:
    26 november 2020
    Pffff...wat een hectische ochtend zeg! Wat heb je goed gereageerd en wat goed van je dat je zo rustig bleef.
    Fijn dat het weer beter gaat met Jack!
    Heel veel plezier in Byron Bay😎😘