31 Januari

31 januari 2020 - Rottnest Island, Australië

Om 7:15 gaat de wekker. Ik neem een douche, kleed me aan en pak mijn spullen.  We lopen naar de koffie tent hier tegenover voor een fles water en een tosti. Het is 10 minuten lopen naar het pickup point voor de bus. Om 8:00 vertrekt hij. Het is ongeveer 45 min met de bus naar de haven. De buschauffeur neemt de tourist drive en laat ons hele mooie plekken langs de kust zien. Om 9:15 komen we aan in Hillarys harbour. We halen onze gehuurde fietsen op en halen een koffie. De fietsen worden aan boort van de ferry gezet en we lopen naar het bovendek. Super mooi uitzicht hier en om 10:00 varen we weg. Het is 50 minuten varen ongeveer. Bij aankomt pakken we onze fietsen en willen we het eiland wel rond fietsen. Zo’n 30 kilometer zal dat zijn. Het is heel rustig en we komen amper mensen tegen. We stoppen op een paar plekken voor foto’s. En daarna stoppen we bij een mooi strandje om te zwemmen. Het water is best fris maar heerlijk verkoelend. Aangezien de zon weer goed brand vandaag. Na een half uur fietsen we verder, Het is best pittig🙈 flinke heuvels op en af. Ik voel mn benen flink verzuren. Na een stuk fietsten zien we een groepje quokkas. Dit zijn kleine grappige beestjes die lopen zoals een kangoeroe. Ze zijn niet bang voor mensen en je kunt selfies met ze maken. We maken wat leuke foto’s en fietsen weer verder. Het is ongelofelijk mooi hier! Ik denk een van de mooiste plekken waar ik ooit geweest ben. Het water is ongelofelijk helder en er zijn prachtige uitkijk punten. Het fietsen is een flinke workout en rond half 3 komen we terug waar we begonnen zijn en gaan we eindelijk lunchen. Ik bestel een bord fish and chips en een chocolade milkshake. Er lopen hier allemaal quokkas rond de tafeltjes. In de hoop dat je wat laat vallen. Het is een erg grappig gezicht! We relaxen even en halen later een ijsje een fles water en een zak chips voor de terugweg. Een beetje extra zout is erg belangrijk met die warmte. We fietsen nog een stukje naar de pier en om 16:00 leveren we de fietsen af bij de ferry. We zijn helemaal gesloopt en ploffen neer op een stoel in de ferry. Da 40 min zijn we terug bij het pickup point en lopen we terug naar het hostel. Ik neem een douche en ga op bed liggen. Ik spreek met iemand uit het hostel af om later wat te gaan eten. We halen een goede burger in het hostel en spreken daarna af met 2 vriendinnen van hem. Een uit finland en een uit Engeland. Erg leuke meiden!  We gaan naar een bar waar wat nederlanders zijn die ik heb gesproken via de facebookgroep. Een nederlandse meid met haar vriend en nog een vriend van hem. En 1 andere meid uit polen. Toch wel weer leuk om even nederlands te kunnen praten. We nemen wat drankjes en er is live muziek. Erg gezellig en een erg goede band! Rond 00:00 lopen we met een groepje terug naar het hostel. We zijn allemaal gesloopt en blij dat we lekker naar bed gaan.

Kortom een hele geslaagde dag. Prachtige plekken gezien en heel veel gezelligheid. Morgen moet ik om 16:00 uitchecken en om 18:00 haalt de vrouw waarvoor ik ga werken me op. Ik heb het hier super gehad en zo veel lieve mensen ontmoet. Ik kijk erg uit naar weer een nieuwe uitdaging en ander werk.

1. Mena:
    31 januari 2020
    Geweldig weer om te lezen dat je zo'n leuke dag hebt gehad. Je zult idd wel gesloopt zijn..pfff...hahah
    Slaap lekker!
  2. Paul:
    31 januari 2020
    Wat ontzettend fijn dat je zoveel lieve mensen ontmoet!
  3. Mandy:
    31 januari 2020
    Hoi Kelly, wat leuk zo'n grote fietstocht en ook lekker gezwommen in de zee, en die grappige quokkas. Ik wil ze ook in het echt zien.
  4. Karin:
    31 januari 2020
    Zo sportief bezig geweest. Je zal morgen wel spierpijn hebben 💪
    Wel weer een superdag zo te lezen!
    Nu op naar het volgende avontuur. Suc6 voor morgen en, ongetwijfeld ben je al ff in dromenland, maar toch welterusten 😴😘
  5. Tinekd:
    1 februari 2020
    Geweldig weer om te lezen, en wat prachtig is het daar en dan die leuke diertjes. Nou lekker zi’n workout👍🏻
    Hoop dat je nieuwe job je meer uitdaging geeft.
    😘