6&7 augustus/Margaret river

7 augustus 2020 - Margaret River, Australië

Donderdag ochtend om 9:00 haalt Stuart me op, ik heb goed geslapen en even snel ontbeten. We rijden naar Margaret River en gaan ergens zitten voor koffie. We rijden door naar Surfers point, een stuk strand met flinke golven en veel surfers. We lopen een stuk en rijden daarna door de prachtige omgeving naar de grotten. Het is hier ontzettend mooi, grote bossen, groene weilanden met koeien en schapen en zo anders dan wanneer je richting het noorden rijd waar alles droog en zanderig is. We stoppen nog even bij de rivier en lopen een stuk door het bos. Het is hier zo stil dat je alleen de vogels hoort. Echt genieten om even uit alle drukte van de stad te zijn. Savonds gaan we eten bij een restaurant in het dorp, we halen daarna een warme choco en rijden naar de zee voor een prachtige sunset. Het word snel fris en we besluiten terug te gaan. Ik neem een hete douche en duik in bed, flink gesloopt van een avontuurlijke dag.

Sochtends gaat de wekker weer vroeg, ik neem een douche en pak mn spullen in. We rijden het dorp in voor een goed ontbijt, scrabbled eggs en koffie. Daarna door naar Hamelin bay waar we een heerlijk stuk over het strand en de rotsen lopen, door naar Augusta. Augusta is een klein dorpje helemaal onderin het zuiden, we rijden naar de zee en de vuurtoren. Drinken daar thee met uitzicht op de zee en we spotten een aantal walvissen in de verte, we lopen daar nog een stuk door de prachtige natuur. Om 13:30 gaan we richting de boot, checken in en gaan aan boort. Het is goed fris maar na een aantal koppen thee is het beter te doen. 30 min op zee en we spotten de eerst dolfijnen, wat later een paar walvissen in de verte en zodra de boot dichterbij ze komt zwemmen ze om de boot heen. Wat een indrukwekkende dieren! Ze zijn gigantisch! De gids verteld van alles over het gedrag van de walvissen en ze zegt dat ze wel erg nieuwsgierig zijn vandaag. De walvissen reizen van Antarctica naar Australië, zo’n 13,000 km leggen ze af. Ze doen hier een aantal maanden over! Na 2 uur zwemmen ze nogsteeds om de boot heen en ook de southern right whales komen op de boot af. Het is echt zo’n indrukwekkende beleving dit!

Als we rond 4:30 terug zijn verdwijnt de zon achter de wolken en word het snel fris. We moeten nog 3 uur terug rijden vanaf hier, we halen koffie en wat te snacken en rijden in een stuk door naar de stad. Ik heb een hotel geboekt in de stad om nog even lekker te relaxen voor mn vlucht van morgen. Stuart zet me af en ik duik daarna nog even de stad in voor avond eten. Ik pak mn handbaggage voor morgen in, neem een douche en ga lekker in bed liggen. Flink moe van 2 heerlijke dagen.

1. Eva:
    7 augustus 2020
    Hopelijk heb je een goede vlucht,
    Weer een nieuw avontuur tegemoet.
    Veel succes en plezier Kelly.
    Groetjes uit het warme Soesterberg
  2. Karin:
    7 augustus 2020
    Wauw wat gaaf om mee te maken zeg 😍
    Goede reis morgen, heel benieuwd naar je komende verhalen 😘