7 december

7 december 2020 - Balmain, Australië

Een intense eerste dag achter de rug, mn hoofd loopt over met nieuwe informatie. Altijd een mooi idee dat ik er over een tijdje om kan lachen en alles vanzelf gaat. We zijn om 7:00 begonnen, samen met Nicolette doe ik de ochtend routine en brengen we de eerste paarden naar buiten. Er moeten vliegendekens en maskers opgedaan worden en die paarden krijgen als eerste hun eten buiten. De paarden van de klanten komen daarna, ik laad de emmers voer in de buggy en rijd langs de paddocks, Nicolette legt alles rustig uit en ik schrijf alles op wat we doen zodat ik het nog een aantal keer door kan lezen. Nadat we alle paarden gevoerd hebben maken we voer klaar voor de avond. Nicolette legt weer alles uit maar dit gaat me vast een aantal dagen kosten. Veel paarden krijgen verschillende soorten supplementen en verschillende soorten voer. We gaan daarna de stallen mesten, dat zijn er gelukkig maar 7, de rest blijft snachts buiten. Ik doe er 4 en Isabella doet de rest. Ze zijn ontzettend netjes en alles moet er spik en span uit zien haha. Het gaat me allemaal goed af, er hangt een gezellige relaxte sfeer en er is geen werkdruk te bekennen. We maken wat dingen klaar voor de avond en ik blaas het gangpad in de stallen schoon. Om 11:00 zijn we klaar en heb ik vrij tot we om 16:00 weer gaan voeren. Wat een luxe, het is heerlijk weer ook vandaag. Ik maak wat te lunchen en ga op de veranda zitten lezen. Even later komt David mij gedag zeggen, ik had hem nog niet gezien sinds ik hier ben aangekomen. Hij geeft me sleutels voor het hek en zegt dat de meiden blij met me waren vandaag. Fijn om nu al te horen. Ik ga smiddags even daar de Kmart, ik heb nog geen spiegel hier. Ik koop bij een winkelcentrum 30 min verderop een hele grote staande spiegel, een dekentje voor op de bank en wat spullen voor in de keuken. Thuis halen we we om 16:00 de paarden naar binnen en gaan we voeren, Nicolette rijd met me mee maar laat me dit keer alles zelf doen en kijkt hoe veel ik al opgeslagen heb. Het gaat me op een paar vragen na nu al goed af. We doen nog wat kleine klusjes en om 17:30 zijn we klaar. Ik ga terug naar mijn huisje en ga avond eten klaarmaken. Ik maak salade met kip, komkommer en pasta. Ik ga buiten op de veranda eten en serie kijken. Iedereen is naar huis en ik ben al voor het eerst alleen, ook met voeren morgen ochtend. Ik wil om 7:00 beginnen en ga vroeg naar bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Karin:
    8 december 2020
    Jeetje Kelly wat een indrukken zo'n eerste dag! Wel ontzettend gaaf om te lezen, het is net een supergoed boek wat ik aan het lezen ben. Kijk al uit naar het volgende "hoofdstuk" 😘