7 Januari

7 januari 2021 - Balmain, Australië

Fijne dag gehad vandaag, de ochtend ging redelijk snel en om 11:00 was ik klaar met het meeste. Ik klets bij met Isabella die toch wel benieuwd is hoe ik klik met haar paard Calinka. Ze staat al een jaar stil ondanks dat het een super spring paard is uit een geweldige bloedlijn. Isabella vind haar te gevaarlijk geworden op het hoge niveau en is met haar gestopt. Met de merrie is weinig mis maar het gebrek aan vertrouwen mist en ze is niet meer zo zelfverzekerd met rijden. Ik longeer haar een paar rondjes en stap op. Het is even afwachten hoe Calinka reageert na een jaar niks doen maar ze doet het ontzettend goed. Ik rijd haar 20 min en daarna is ze bek af. Ze heeft totaal geen conditie meer en er mogen ook wel wat kilo’s af haha. Ik bespreek dat ik haar vanaf nu ga trainen tot ze weer fit en goed te rijden is. Een spring ruiter gaat haar daarna verder oppakken en dan word ze verkocht. Ook de voerronde gaat snel en ondanks dat ik best moe ben ga ik toch even sporten. Ik ben al een week niet geweest omdat het me hier allemaal wel druk genoeg is. Het gaat me redelijk af, toch wel even lekker om weer te zijn geweest. Ik doe boodschappen en ga thuis pasta maken. Om 20:00 loop ik naar de stallen voor de night checkup en om 21:00 lig ik in bed.