7 maart

7 maart 2021 - Sydney, Australië

ik vertrok vanochtend om 7:15 met sandra, Dior laden ging perfect gelukkig. Daarna door naar haar vriendin Miranda en daar nog een van haar paarden er bij laden. Dat koste 45 minuten.. dior begon vreselijk te trappen naar het andere paard, dus dior er uit, ander paard er in en Dior er weer bij. Als we aankomen op de wedstrijd halen we Dior er af, we zijn allemaal voorzichtig na wat er met haar gebeurd is. Maar helaas, ze deed hetzelfde precies weer. Gooit vreselijk hard haar hoofd omhoog met afladen en rent achteruit. Weer heel haar hoofd haalt ze open.. en we hadden nog wel zo veel energie in trailer laad training gestoken afgelopen week en het ging zo goed. Ik kan haar niet houden en ze rent weg. Gelukkig kan iemand haar snel te pakken krijgen, we kijken haar na en bellen gelijk de dierenarts. Al het drama met laden voor niets want nu kan ze uiteraard geen wedstrijd rijden. We zetten haar op stal en niet veel later is de dierenarts er. Ze word verdoofd en er gaan 20 nietjes in. Gelukkig hebben we nog 3 paarden mee waar Sandra wedstrijd mee heeft. Ik begin een van de paarden in te vlechten en we hebben tijd zat nu Dior de eerste proef niet loopt. Ik loop mee over het terrein naar de proeven die gereden moeten worden en werk hard om alle paarden op tijd klaar te hebben voor Sandra en Miranda. Ik vind het prachtig werk. De locatie hier is gebouwd voor de olympische spelen en is echt geweldig. Zo groot en mooi. Als ik bij een van de laatste tests van Sandra kijk kom ik ineens Andrea tegen met Jasana. De lieve vrouw waarvoor ik gewerkt heb in The Hunter Valley. Wat fijn om bij te kletsen, we appte pas nog dat het jammer is dat we elkaar niet meer zouden zien. Ik loop mee naar Brett en Jack en ook de opa en oma zijn er. Erg leuk om ze weer te zien. Na een hele lange dag kunnen we om 16:30 eindelijk gaan opruimen. We hadden 4 paarden op stal dus die stallen moeten leeg gemest worden en veel spullen moeten de auto in. We zijn bang dat we alleen Dior nu nooit meer op de trailer krijgen. En idd.. 2,5 uur proberen verder en ze staat er nog niet op. We proberen alles! Echt alles.. niks helpt, en zodra ze er bijna op staat rent ze weer achteruit. We zijn ten einde raad. Het word donker en de security komt kijken wat er aan de hand is.  We besluiten de dierenarts te bellen voor een verdoving en hulp. Het is inmiddels 20:00 en ik besluit een uber naar Coogee te boeken. Ik had daar al om 1700 willen zijn eigenlijk. Sandra betaald mijn $120 uber en is ontzettend blij met alle hulp. Om 22:00 krijg ik een appje dat ze er eindelijk op staat en ze onderweg is naar huis. Gelukkig sluit ik de dag goed af met een warm ontvangst bij phoeboe, ik neem een hete douche en ga naar bed

1. Karin:
    7 maart 2021
    Ahh wat ontzettend sneu voor Dior!
    Wat leuk dat je Andrea en fam. nog tegen bent gekomen. Wel toevallig.
    Geniet nog even van je tijd bij Phoebe en tot gauw 😘