2 maart

2 maart 2021

Een fijne bewogen dag gehad vandaag. Het weer was heerlijk, 27 graden en volop zon. Vanochtend kwam sandra naar stal om samen trailer laad training te doen met Dior. 3 weken terug heeft ze een ongeluk gehad met laden, Dior gooide haar hoofd omhoog en knalde keihard tegen de bovenkant van de trailer. Haar hoofd lag flink open en er gingen 20 hechtingen in. Ze heeft 2 weken niet kunnen trainen, waarschijnlijk had ze een flinke hersenschudding opgelopen. Uiteraard wilde ze nu nooit de trailer meer in. Stapje voor stapje loopt ze de laadklep op, ik heb haar vast en probeer haar met eten en wortels te lokken. Steeds als ze in de goede richting gaat raakt ze toch weer in paniek en rent achteruit. De eerste keer kost ons 20 minuten en ongelofelijk veel geduld en klopjes op de hals haha. als ze er eindelijk in staat krijgt ze een bak brokken en wortels. De 2e keer laden is 10 minuten, het gaat steeds iets beter. Sandra komt savonds weer terug en we doen het opnieuw. Ik heb haar weer vast en sandra staat er met een zweep achter zodat ze niet achteruit rent. Na 20 minuten doet ze het zo goed dat ik haar binnen 11 seconde alleen op de trailer laad. Ontzettend tevreden!! Het samen werken met sandra gaat geweldig, we hebben de zelfde manier van trainen en er zijn weinig woorden nodig. We sluiten de dag samen af en gaan pizza halen in het dorp. We lopen een stukje en gaan bij de rivier zitten eten. Ik zal haar ontzettend missen, ze is al 50 maar voelt echt als een goede vriendin. We gaan ijs halen en lopen naar de snoepwinkel hier in het dorp. We hebben zo’n lol samen. Het is echt een verschil hoe de omgang is met australiers of met mensen uit europa. We hebben dezelfde humor en het trainen van paarden doen we net een beetje anders. Ze brengt me weer thuis en ik ga optijd naar bed. Kruis ik weer een dag af voor ik naar huis kom :)

1. Paul:
    2 maart 2021
    Heb je al een selfie met Sandra? Doen hoor!