2 September

2 september 2020 - Newcastle Upon Tyne, Verenigd Koninkrijk

Vroeg in bed na een flink bewogen dag, vanochtend ging op tijd de wekker en heb ik de meiden klaargemaakt voor school. Ik heb mn tas ingepakt en toen Phoeboe terug kwam van sporten ben ik gaan douchen. Om 9:10 heeft ze me naar de bus gebracht en om 10:15 heb ik de trein naar Newcastle gepakt. De rit van 2,5 uur was prachtig, door de bergen en langs grote meren. Brett, de man van Andrea kwam me ophalen van het station en heeft me gelijk een stuk van de kust laten zien. Ook hier is het adembenemend mooi, prachtige stranden en grote kliffen. We doen er een uur over om naar Broke te rijden, het plaatsje waar ze wonen. Tussen de bergen, wijngaarde en grote grasvelden wonen ze op een klein boerderijtje met 15 hectare grond. De overgroot vader van Brett heeft dit huis ooit gebouwd en ze hebben het pas gerenoveerd. Ze hebben een zoontje, Jack van 18 maanden, 6 paarden en een hond. Alle paarden hebben een Nederlandse bloedlijn en zijn zeer getalenteerd. Brett en Andrea hebben 3 jaar in europa gewoond kort geleden ze hebben paarden getraind in Nederland en Duitsland en Andrea heeft familie in Haarlem wonen.

Ik ga met Andrea even het dorp verderop in voor boodschappen, we praten gezellig en het klikt erg goed. Thuis voeren we samen de paarden en rond 18:30 gaan we eten. Brett heeft pasta’s en pizza’s gehaald bij een Italiaans restaurant in de buurt. We nemen de dag voor morgen door en ik ga lekker douchen en op tijd naar bed.

1. Mena:
    2 september 2020
    Wat leuk allemaal weer om te lezen. Eindelijk weer een paar leuke paarden om mee te werken. Veel plezier 😘
  2. Karin:
    2 september 2020
    Fijn dat het gelijk klikt!
    Klinkt wel heel idylisch waar ze wonen, zie het helemaal voor me
    Suc6 met je nieuwe avontuur.
    😗
  3. Eva:
    2 september 2020
    Wat grappig Kelly dat ze een connectie met Nederland hebben.
    Het klinkt allemaal weer goed, leuk weer met paarden aan de gang.
    Succes hoor. 😘