1 april

1 april 2020 - Byford, Australië

Vanochtend moest Mia om 8:00 bij de opvang zijn en ik werd om 7:30 wakker. Even helemaal vergeten dat het woensdag was vandaag. Ik snap niks meer van de dagen nu ik verder niet werk en Ned elke dag thuis heb. Snel aankleden, eten en de auto in. Eenmaal weer thuis ruim ik de de vaatwasser uit en in en ik ga schoolwerk doen met Ned. In een boekje staat precies wat ik hem moet leren. We gaan vandaag lezen en het boek na bespreken, het alfabet oefenen, yoga doen, schrijven en kleuren. Dat yoga gaat met een YouTube video, ik zet de laptop aan en samen doen we precies na wat de vrouw op de video doet. Na een paar minuten loopt Samantha binnen. Die schiet in de lach en vraagt waar we mee bezig zijn. Yoga! Kom en doe gezellig even mee🤣 dus met zijn 3en staan we om 9 uur in de ochtend kinder yoga te doen in de huiskamer, Echt hillarisch🤣. Na 1,5 uur werken met Ned zijn we weer klaar voor vandaag. We gaan daarna met zijn 3e naar Armadale, daar schijnt een winkel te zitten waar ze Nederlandse producten hebben. Sam en ik kunnen ons geluk niet op, ze hebben echt een hoop! Van stroopwafels tot kroketten en dropjes. We besluiten vanavond te gaan koken voor iedereen. We willen shoarma maken en halen alle boodschappen in huis. De kruiden heb ik opgestuurd gekregen want dat kennen ze hier uiteraard niet😬. Eenmaal thuis gooien we gelijk de krokketten in de frituurpan. Een beetje huiverig, want ze zullen vast niet zo smaken als thuis. Maar ja hoor ze zijn echt heerlijk! Weer even één geluksmomentje😬. later haal ik Mia op en samen met Sam maak ik het avond eten klaar. Om 19:00 gaan we aan tafel. Iedereen zit te genieten van het eten en we krijgen dikke complimenten. Iedereen vind het heerlijk! En wat hebben wij het gemist. Het is weer een gezellige boel aan tafel en we plannen voor vrijdag een horrorfilm avond in met iedereen. We gaan wolf creek kijken. Een waargebeurde film over backpackers hier in het noorden van west Australië. Ze gaan reizen, hun auto krijgt pech en ze worden ontvoerd en nooit meer teruggevonden. Brooke waarschuwt ons dat we hem niet moeten kijken, aangezien we allemaal die kant op willen reizen wanneer dat corona gedoe voorbij is. Jason overtuigd ons en we besluiten genoeg alcohol in te slaan zodat we er vast wel om kunnen lachen🤣. We hebben een “theater room” met een grote projector. Dat word zeker een geslaagde avond. Kortom weer een lekkere dag

1. Mena:
    1 april 2020
    Geweldig verhaal weer. Ik zie het voor je, jij aan de yoga🧘‍♀️
    Wat leuk dat je die winkel hebt ontdekt, met Nederlandse producten. Duur, of valt dat mee?
    Veel plezier met de filmavond👹🙈
  2. Kelly Mulder:
    Niet heel goedkoop, €6 voor 5 kroketten 🙈
  3. Eva:
    1 april 2020
    Wat een leuk "verhaal" weer. Grappig dat jullie kroketten hebben gevonden.
  4. Paul:
    2 april 2020
    Best wel hilarische scènes Kel😄, schoolwerk lijkt zo veel anders dan hier. Niks voor jou Eva? Ook zo anders nu je Nederlanders om je heen hebt hè? Lijkt ons echt nóg gezelliger!
  5. Karin:
    2 april 2020
    Wat een geweldig leuk verhaal weer. Heel benieuwd hoe jullie horroravondje gaat verlopen... 😱
    Leuk dat jullie winkeltje gevonden hebben met Nederlandse produçten.
    Dat ze shoarma niet kennen... kan je daar dan van genieten na zo'n tijd! 😗