10 December

10 december 2020

Gisteren avond ben ik uit eten geweest met Nicolette en David. Bij een leuk restaurant hier in de buurt hebben we heerlijk gegeten. We hebben doorgenomen hoe het tot nu toe gaat en ze zijn erg tevreden. Ik mag binnenkort 2 paarden als project oppakken en ze rijden tot ze goed genoeg zijn voor de verkoop.

Vandaag was een fijne maar volle dag, ik ben om 6:30 begonnen met voeren. Claudia, een van de klanten hier gaat al vroeg op wedstrijd dus ik wil haar paarden optijd gevoerd hebben. Ik breng er daarna 6 naar buiten en ga de rest voeren. Het gaat steeds sneller allemaal, binnen een uur ben ik klaar en kan ik het voer voor de avond gaan maken. Daarna ga ik 7 stallen mesten en ook daar ga ik in een rap tempo doorheen. Half 10 ben ik klaar met alles en blaas ik met de bladblazer alles netjes schoon. Om 10:00 krijgen er 5 paarden lunch hooi, daarna Ruim ik samen met Ahleena, een meisje die hier werkt de hooi schuur op, we krijgen maandag een lading met 300 balen dus ik wil alles goed voorbereid hebben. Ook dat gaat snel. De meiden zijn naar een wedstrijd vandaag en komen smiddags weer terug.

We hadden vanochtend geen water dus hebben we de loodgieter gebeld, het water was op uit de tanks, heeft David een vracht van 130.000 liter water besteld. Ik ben gaan douchen, sporten en heb boodschappen gedaan. Thuis wilde ik weer douchen maar weer geen water. Ik naar de meiden toe en toch weer de loodgieter gebeld. Die trekt de tank open en alle 130,000 liter water is als sneeuw voor de zon verdwenen.... flinke lading om even kwijt te raken. Samen met Nicolette stap ik in de buggy en rijden we het terrein rond opzoek naar een lek. In een van de achterste weilanden is het drijf nat, lek gevonden! De loodgieter graaft tot het lek en repareert een stuk leiding. Weer bellen we het bedrijf voor water, de kerel aan de telefoon klinkt verbaasd als we nog eens 100,000 liter water bestellen😂. Weer vult hij de tank en dan moeten we nu voorlopig genoeg hebben. Ik ga de paarden voeren en maak voer voor de ochtend klaar. Ik ontmoet een van de klanten, de eigenaar van Polly, een ontzettend lieve vrouw. Het klikt goed en ze vraagt gelijk of ik in haar kerst vakantie haar paard wil rijden, dat lijkt me prima en is lekker extra verdienen. Savonds vragen de meiden of ik met ze mee eet, Isabella maakt salade, gebakken kip en groenten. We gaan later nog even dekens wisselen bij hun 4 paarden, vanuit de woonkamer loop je zo een prachtige zadelkamer in en vanuit de zadelkamer kun je het stallenblok in. We staan nog een tijd te kletsen en rond 21:00 loop ik terug naar mn huisje. Ik rijd nog even naar het hek om die op slot te doen en ga dan lekker naar bed. Zo ontzettend bij dat alles zo soepel gaat en het met iedereen zo goed klikt

1. Eva:
    10 december 2020
    Leuk hoor Kelly dat het zo soepel loopt allemaal, bijzonder dat jullie gezellig uit eten kunnen. Hier zit dat er nog niet in voorlopig.
    Succes hoor met alles. 😘
  2. Karin:
    11 december 2020
    Wat klinkt dat positief allemaal, geweldig. En heerlijk uit eten, geniet er maar van.
    Wat attent dat ze je uitgenodigd hebben om met kerst te komen. 🤗
    😗