15 november

15 november 2020 - Balmain, Australië

Gisteren een heerlijk warme dag gehad en fijn gewerkt. Savonds uit eten geweest met Carla en 3 vriendinnen van haar, we zijn naar een prachtige nieuwe pub gegaan en hebben heerlijk gegeten.

Vandaag een vrije dag gehad, ik ben vroeg gaan sporten en ben daarna naar het strand in Newcastle gegaan. Even geluncht aan het water en wat gedronken met 2 jongens uit de stad. 4 pubs gehad en heerlijke mocktails geprobeerd overal ( alcohol vrije cocktails). Het is een prachtige dag en de terrassen aan het water zitten overal gezellig vol.  Rond 18:30 zijn we naar Milky lane geweest voor avond eten, een gezellig restaurant midden in de stad.

Aan het einde van de avond verteld Steven, een van de 2 jongens dat hij straks het as van zijn vader uit wilt strooien. Zijn vriend en ik besluiten mee te gaan, lijkt me niet iets wat je graag alleen doet.. Hij is een paar jaar terug overleden en is er inmiddels klaar voor om het af te sluiten. Zijn familie is hier vlakbij opgegroeid en de prachtige grote vijgenboom in het park staat symbool voor hun famille en voorouders die daar altijd kwamen. Hij haalt oude herinneringen naar boven en we zitten ruim een uur te kletsen met zn drieën op een bank naast de boom. Het is een heerlijke warme avond en het is een prachtige plek naast de haven. Hij heeft het er toch ineens ontzettend moeilijk mee, ondanks dat ik hem niet goed ken en niet verwacht had dat de avond zo’n wending zou hebben luister ik aandachtig naar alle verhalen en word het gewaardeerd dat ik mee ben gegaan voor een beetje mental support. Het is inmiddels 2200 als we terug lopen naar waar ik geparkeerd had. Het is nog ruim een uur terug rijden vanaf de stad en ik ben blij dat ik even gezellig met thuis kan bellen ondertussen. Blij als ik eindelijk lekker in bed lig na een bewogen dag.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade