19 maart

19 maart 2020 - Byford, Australië

Lekker relaxte dag gehad vandaag en niet al te veel gedaan. Uitgeslapen tot 8:00, ontbeten en op Mia gepast tot 10:00. Daarna veel spullen uit de speelkamer weggebracht naar de stort en de 2e hands winkel verderop. We ruimen flink op de komende tijd omdat het huis opnieuw getaxeerd gaat worden en er een nieuwe keuken komt. De opa komt helpen en om 12:00 gaan we even lunchen. Er komt iemand om de nieuwe keuken te bespreken en daarna ga ik lekker op de bank zitten. Om 13:00 breng ik Mia naaf bed en Brooke haalt even later Ned van school. Ik wilde eigenlijk even sporten maar mn lijf is moe dus ik ga even een uurtje op bed liggen. Savonds maakt brooke een ovenschotel met gehakt, saus ,aardappelen en groente. Ik help later met de kids naar bed brengen en ga zelf ook lekker optijd naar bed.

Ik krijg weer veel vragen over hoe het met corona zit hier. Langzaam sluit steeds meer, de zwembaden en ouders mogen de klas sochtends niet meer in en moeten doei zeggen bij de deur. De familie is nogsteeds erg nuchter gelukkig. Ik heb heel veel contact met alle backpackers hier in Australië en ik denk dat bijna 50% naar huis toe gaat. Veel meiden waar ik het goed mee kan vinden en sommige zijn bang of de vluchten niet alsnog gecanceld worden. Iedereen wilt voor maandag het land uit zijn want het gaat allemaal ineens erg snel. Simpelweg omdat als alles op slot gaat je niet meer thuis kan komen. Dit zou dan wel eens maanden kunnen duren. We hebben een groepsapp over corona en reizen. We delen het laatste nieuws wat invloed kan hebben op ons als reizigers. Toch wel fijn om het een beetje te volgen. Ik heb ook even kort getwijfeld, omdat er natuurlijk altijd wat kan gebeuren waarom je graag terug zou willen. Maar ik laat me niet meeslepen in de paniek en blijf veilig hier.

1. Karin:
    19 maart 2020
    Jeetje wat lijkt me dat moeilijk als er zoveel naar huis gaan... Wat een moedige beslissing van je om te blijven!
    Take care Kelly 😗