22 april

22 april 2020

Om 7:00 hoor ik de kids ruzie maken, ik ga uit bed en kleed me aan. Als ik net het ontbijt klaar heb loopt Brooke binnen. Die blijkt vrij te zijn vandaag en neemt het gelijk van me over. Ze brengt Mia en Ned naar de opvang en ik ga om 9:00 naar stal. Ik rijd een jonge pony en daarna rijd ik Google weer, een van de jonge paarden. Hij gaat goed in het begin maar tijdens galop geeft hij ineens een flinke bok. Ik word naar voren gegooid en beland half op zijn nek. Hij rend op het hek af maar gelukkig heb ik hem optijd bij me en kan ik hem stop zetten. Dani waarmee ik werk die kijkt verbaasd toe, dat soort streken heeft ie nog niet eerder uitgehaald zegt ze. En ook ik vond hem de afgelopen keren prettig met rijden. Gelukkig niet er af gekletterd en ik rijd verder, weer een leermoment en dit soort dingen houden je ook wel scherp. Ik zadel hem af en rijd met de quad naar de paddock van Athena. Neem haar met de quad mee terug naar de stallen en zadel haar op. De eerste rondjes draven voelt ze vreselijk stijf. Ze zal wel hard getraind zijn door michael gisteren. Als ze eenmaal goed los en warm is loopt ze erg fijn. Toch prettig om de ochtend af te kunnen sluiten met een goed paard waar ik fijn mee kan werken. Ik spuit haar na de training af en breng haar terug naar de paddock.

Om 12:30 ben ik thuis en maak ik wat te lunchen. Ik doe de rest van de middag lekker rustig aan en neem ook even een dag rust van het hardlopen. Weer flinke pijn in m’n kuit en schenen helaas. Ik ga even naar de winkel en daarna zijn Nick en Sarah er. Ze maken burrito’s vanavond en we kletsen gezellig na aan tafel. Rond 20:00 ga ik op bed serie kijken en optijd slapen.