22 Januari

22 januari 2020

Het is maar 16 graden buiten. En het is best fris met voeren. Na het hele riedeltje voeren, voer maken,water vullen en fluer helpen met mest opruimen komt de dierenarts. Hij komt kijken hoe ver Chanel is in haar cyclus voor het dekken.

Ze is bijna waar ze moet zijn en vanavond komt hij haar insemineren. Het blijft de hele dag rond de 18 graden met nogal wat wind. Ook wel even lekker ipv zo veel zon.

Daarna haal ik diorella uit de wei. We gaan met haar naar een andere stal omdat er iemand komt kijken om haar misschien te kopen. Het is best een mooie stal waar we heen gaan. De meid heeft veel interesse en ze komt vrijdag nog eens rijden. Het is een uit duitsland gehaald paard. Hij is denk ik 1,65 en best stevig gebouwd. Niet zoals we de dressuurpaarden in Nederland kennen. En toch moet ze $75.000 kosten. Dat is zo’n €46.200 ik vind het nogal wat voor zo’n lomp paard. Hij heeft wel goede gangen maar ik zou het er nooit voor neerleggen😆

We gaan terug naar huis en ik lunch een boterham met 2 gebakken eieren. Ik had mega honger dus dit doet me wel weer even goed. Het is inmiddels 13:00 en ik besluit om even verder te zoeken naar ander werk. Helaas mis ik echt uitdaging en het is hier toch best afgelegen. Het is lastig om hier in de buurt wat te vinden. Het word misschien toch Melbourne of sydney. Ik mail wat over en weer met families die een au-pair zoeken. Een balletje opgooien kan nooit kwaad. Het is niet wat ik zoek maar nog even een paar maanden geld verdienen zal wel lekker zijn. Een paar zijn erg gunstig gelegen. Midden in Sydney aan Boni Beach en ook een hier 36 minuten vandaan. Ik plan met beiden een skype gesprek in voor morgen. Tot dat ik daar evt terecht zou kunnen besluit ik een leuk hostel te zoeken om wat mensen te leren kennen en leuke excursies te doen. We hebben pizza gegeten. Net als thuis met wat extra dingen er op zoals champignons, ui en paprika best prima te eten maar thuis smaakt hij een stuk beter🙈. Het is inmiddels 20:37 als ik in bed ga liggen. Ik ga nog even serie kijken en dan lekker slapen

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. TIneke:
    Ha Kel,
    Je hebt gelijk hoor om verder te kijken als dit je geen voldoening geeft. En meer mensen leren kennen is altijd handig.
    Haha ja de pizza van thuis zal zeker lekkerder zijn😁
    Wel even lekker dat het niet heet is en je even kunt bijkomen.
    Weltrusten voor zometeen en succes met Skype gesprekken.
    😘
  2. Mena:
    22 januari 2020
    Goed van je dat je op zoek bent naar ander werk. En naar een hostel gaan en nieuwe mensen leren kennen, lijkt me zeker een goede keus 👍

Wat een geld zeg, voor een paard🙈...daar ik ik slapeloze nachten van hebben, haha..

Succes met Skypen. We horen wel wat het gaat worden 😘
  3. Mandy:
    22 januari 2020
    Ahh schattige paarden is dat veulentje vandaag geboren? Hij ziet er zo klein ui t
  4. Eva:
    22 januari 2020
    Succes met de skype gesprekken Kelly, ik ben benieuwd of je snel ergens aan de slag kunt.