3 Februari

3 februari 2020 - Byford, Australië

Om 6:20 gaat de wekker, ik neem een douche en ga ontbijten. Chocolade broodjes met roomboter uit de oven krijg ik. We maken de kids klaar voor school en om 8:20 rij ik richtig school met de vader van Brooke en haar zelf. We droppen Mia af bij de daycare en Ned naar school. Het is erg druk en mn rijvaardigheid word erg op dr proef gesteld. En dat aan de linker kant van de weg😬. Na dat we eindelijk een plek vinden lopen we het hek door. Het is niet een grote school maar allemaal kleine gebouwtjes aan elkaar vast en ieder gebouwtje is een klas lokaal. Er is een grote speelplaats met allemaal klim dingen en veel gras. Het lokaal ziet er geweldig uit! Daar kunnen ze in Nederland nog wat van leren. Mooie doeken aan het plafond, hoekjes met leerzame dingen in de vorm van spellen en planten overal. Geen tafels maar een groot kleed waar de kinderen in een cirkel op gaan zitten en een boek gaan lezen. Ik denk dat dit ongeveer groep 4 is. Hierna brengen we Brooke naar het vliegveld, zo’n 40 minuten rijden. Het gaat me erg goed af en ik voel me al snel erg zeker op de weg. Ook de terugweg rijd ik helemaal zonder problemen. Rond 10 uur zijn we terug bij huis en de vader van Brooke gaat naar huis. Ik ruim het huis wat op en zet de puppy’s naar buiten in de ren. Ze krijgen voer 2 keer per dag en de mama moet er 4/5 keer per dag bij om ze te voeden. Ik doe mijn was en ik loop een rondje bij de paarden. Het is 38 graden vandaag en het is erg benauwd buiten. Om 13:30 komt de hoefsmid en ik haal de paarden voor hem uit de paddock. Om 14:30 is de vader van Brooke er weer om me op te halen voor de pickup van de kids. Ik ben vervolgens tot 16:00 met ze alleen tot de man van Brooke thuis is. Hij is erg aardig en om 18:30 maakt hij het avond eten klaar. Ze eten hier met hello fresh boxen dus elke avond lekker eten! Ik dek de tafel en speel met de kinderen. Het eten is heerlijk, kip met aardappelpuree en worteltjes met spinazie. Na het eten stop ik de kinderen in bad en maak ik ze klaar voor bed. De man van Brooke ruimt de tafel af en neemt het daarna van me over om ze in te stoppen. Begint elke ochtend erg vroeg met werken dus ik help graag wat extra mee in de avond. De kinderen luisteren erg goed en het is gezellig met ze. Om 21:00 neem ik een douche en duik ik mn bed in. De wekker staat om 7:00 om de kinderen klaar te maken voor school en ze nog een keer samen met de opa naar school te brengen. Vanaf woensdag werkt hij weer en moet ik het allemaal zelf doen. Ik heb veel contact met Brooke nu ze weg is. Ze beantwoordt snel mn vragen en legt me nog even wat dingen uit over hoe de dagen in elkaar zitten. Ook hoe blij ze met me is en dat ze het vervelend vind dat ik nu al zonder haar in het diepe word gegooid. Gelukkig vind ik het allemaal mee vallen en pik ik alles snel op. Buiten dat heeft ze een heel whiteboard vol geschreven met info over de dag. Slaaplekker!

1. Mandy:
    3 februari 2020
    Lieve Kelly, wat heb jij toch een heerlijke vakantie, en die puppy's zo schattig en die kinderen zijn ook lief zo te horen en ze iedere dag naar school brengen echt super leuk.
  2. Mena:
    3 februari 2020
    Tjonge zeg, dat doe je even goed allemaal! Fijn dat het allemaal goed klikt met iedereen. En stoer dat het autorijden je al zo goed af gaat.
    😘
  3. Paul:
    Hoi Kelly!
    Het lijkt er op dat hoe leuker het gaat worden, des te langer je teksten worden 😄Maar dat vinden wij alleen maar fijn!
    Hoe bijzonder is het, dat Brooke en haar man een vreemde jonge vrouw van de andere kant van de wereld in hun splinternieuwe auto laten rijden?
    En die je ook je huis, je dieren én je kinderen toevertrouwen?
    Draai het maar eens om, dan zie je hoe bijzonder dat eigenlijk is......
    We denken dat je gewoon een goede en betrouwbare indruk gemaakt hebt 😏
  4. Karin:
    3 februari 2020
    Wat een leuk verhaal weer en wat stoer dat autorijden. Doe het je denk ik niet na 😁
    Sluit me helemaal bij je vader aan, super dat het zo klikt!
    Jou wekker gaat alweer bijna af en wij duiken er lekker in 😴😗