2 Februari

2 februari 2020 - Byford, Australië

Om 6:15 gaat de wekker. Ik heb prima geslapen gelukkig. Ik neem een hete douche en om 7:00 gaan we ontbijten. Brooke maakt pannenkoeken en zet allemaal bakjes fruit op tafel en nutella, room en maypel syrup. Dat begint al goed🤗. Rond 8:00 vertrekken we samen naar amy. Een vriendin van Brooke, we halen haar en op rijden door naar de paardenshow. Na 30 min rijden arriveren we op het terrein. Het is mega druk, ik denk wel 100 paarden en pony’s. Het is hier de bedoeling dat je het paard aan de hand een rondje laat draven en hem mooi presenteert aan de jury. Hij moet er mooi uitzien en jij zelf ook en hij moet goed luisteren. volgensmij hebben we dit niet in Nederland. Er zijn mega veel verschillende rassen. Van enorm groot tot heel klein. Iedereen heeft zich mooi en een beetje overdreven aangekleed en de paarden zien er allemaal mooi uit. We lopen wat rond en ze stelt me voor aan een aantal vriendinnen van haar. Het waait vandaag erg hard maar toch voel je de zon flink branden. Na ongeveer 2 uur gaan we terug naar huis. We pakken een andere auto met trailer en gaan daarna hooi balen halen. Om 12:00 gaan we lunchen en daarna gaan we 2 paarden naar Busselton brengen, naar vrienden van Brooke. Hun hebben meer land en veel gras waar ze een tijdje rond kunnen lopen.

We laden de paarden in, ze wegen per paard zo’n 850 kilo. Ze hebben een grote 4 wheel drive V8 die daar geen enkel probleem mee heeft. De 2 kinderen gaan mee maar slapen al snel. Brooke vraagt of ik in april mee op vakantie wil. Ze gaan dan met de grote caravan langst de westkust omhoog langs prachtige plekken richting coral bay. Dat sla ik denk ik niet af😊. We komen aan bij de vrienden, die zijn super aardig en die hebben een prachtig landgoed. Ook 3 grote paarden en een mega huis. We eten even een broodje hier en gaan dan terug naar huis. Weer 2 uur rijden. We kletsen gezellig en de tijd vliegt voorbij. Ze verteld me dat haar vader rij instructeur is geweest en dat hij me de komende dagen zal helpen met links rijden en de stad leren kennen. Ik mag de auto van Brooke de aankomende week nog gebruiken. Dat is een automaat, net even wat fijner om het links rijden onder de knie te krijgen. Het is een nieuwe volkswagen, we moeten de paarden van amy voeren na dat we terug komen. Ik mag er heen rijden. Het is flink wennen maar het gaat me erg goed af gelukkig. Morgen mag ik Brooke samen met haar vader naar het vliegveld rijden omdat ze voor werk een week naar Sydney gaat. Fijn om zo goed te kunnen oefenen. Ik mag daarna de auto pakken die ik gekregen heb wanneer ik maar wil. Het is een hyundai elantra (een wat ouder model). Fijn dat ik de weekenden vrij heb en kan doen wat ik wil en overal heen kan rijden. Dan kan ik terug naar Perth rijden om wat te drinken met iedereen die ik daar heb ontmoet. Ik klik goed met iedereen hier in de famillie, ook met de kids van 2,5 en 5 Mia en Ned. En de paarden zijn prachtig! Ik zit hier voorlopig goed op mijn plek😊

1. Mena:
    2 februari 2020
    Ik heb het al gezegd, maar zeg het nog een x: we zijn zo super trots op jou! Jij komt er wel! Fijn dat je dit adres hebt gevonden. Heel veel succes met alles 🍀😘
  2. Mandy:
    2 februari 2020
    Hoi Kelly, wat leuk dat je de komende week een soort van rijles krijgt van die man en een eigen autootje, ik ben jaloers. kijk uit naar morgen het volgende verhaal.😘
  3. Karin:
    Wat een gaaf verhaal weer Kelly! 👍
    Fijn dat het zo goed klikt met iedereen.
    En zo te lezen zit het met eten ook een stuk beter 😉
    Ook ik kijk weer uit naar je volgende verhaal. 😘
  4. TIneke:
    2 februari 2020
    Wat super om te lezen dat het zo klikt met iedereen en je zo goed nu op je plek zit.
    En wat lief dat je auto ter beschikking heb. En vakantie aanbod, zeker iets om over na te denken, leuke kans om veel te zien.
    Weltrusten 😘
  5. Amy:
    3 februari 2020
    Zooo leuk dat je zo warm wordt ontvangen daar!
  6. Eva:
    3 februari 2020
    Je zit voorlopig goed Kelly, geniet ervan.