1 Februari

1 februari 2020 - Oakford, Illinois, Verenigde Staten

Nieuwe maand. Nieuw avontuur 🙂

Na een goede nacht word ik om 10:00 wakker. Ik kan nog heerlijk blijven liggen. Om 12:00 spreek ik met iemand uit het hostel af om te gaan ontbijten. We bestellen in de stad een wafel met ijs, vers fruit, slagroom en nutella. En een verse mango shake. Overal hier kun je heerlijk ontbijten. Als we verder lopen komen we marloes tegen en gaan we even zitten kletsen. Tegenover ons speelt een gozer gitaar en hij zingt liedjes. Hij is zo ongelofelijk goed. We blijven wel een uur hangen en luisteren. We raken met hem aan de praat en hij belooft ons als eerst zijn nieuwe album toe te sturen. We beloven zeker nog eens bij hem terug te komen. Rond 14:00 lopen we terug naar het hostel. We bestellen 2 biertjes en spelen 2 potjes pool. Om 15:00 ga ik naar mijn kamer om op te ruimen en mijn spullen te pakken. Om 16:00 check ik uit en loop ik naar de trein. Die wilde ik om 16:38 pakken maar ik kan die van 16:23 pakken. Ik heb toch maar afgesproken om richting oakford te komen omdat dat gewoon heel makkelijk is!  De verbindingen hier en de treinen zijn zo makkelijk gelukkig. Het kost ook bijna niks! Om 16:41 kom ik aan op cockburn centraal. De vrouw waarvoor ik ga werken heet Brooke en ze haalt me op op het station.

Tijdens een gezellige auto rit verteld ze me dat ik mag rijden waar en wanneer ik wil. Je kan vanaf het terrein zo het bos in of naar het strand rijden. Ik krijg mijn eigen auto en veel vrienden van haar hebben paarden waarmee ik kan helpen. Morgen mag ik mee naar een paardenshow en ze kan inderdaad mijn 2e jaar visum makkelijk aftekenen voor me. Wat een geluk!

Eenmaal aangekomen bij het huis laat ze me de paarden zien. Ze heeft er 6 en een veulen. Het zijn clydesdale horses, als je ze googelt krijg je een beetje een idee hoe groot ze zijn. Gigantisch!! Maar zo lief!

Ze hebben 4 honden en 6 rotweiler puppy’s, een kat en een slang. Ik pak mijn spullen uit op de kamer en bel even met het thuisfront ❤️ fijn om iedereen weer te spreken en te updaten over alles wat ik mee maak. We eten kip met aardappelen en sla hier. De vader van Brooke is er ook en eet mee. Een hele aardige man! Daarna komen er nog 2 vriendinnen van Brooke langs. Die gaan mee naar de show morgen. Het gaat hier allemaal erg vanzelf en het is erg gezellig. De kids zijn lief en worden goed opgevoed. Savond laten ze de puppy’s uit de ren. De rennen de hele kamer rond, een erg grappig gezicht. Rond 21:00 ga ik naar bed om lekker serie te kijken.

1. Mena:
    Lieve Kelly,
    Was fijn om je gesproken en "gezien" te hebben. Je ziet er echt heel goed uit. Je straalt helemaal 🥰
    Heel veel succes bij je nieuwe gezin, maar volgens mij gaat dat vast goed komen😘
  2. Karin:
    Dat klinkt goed allemaal👍👍
    Heb gelijk even op Google, zijn echt grote paarden 🐎
    Welterusten maar weer voor straks en veel plezier morgen bij de show. 😙
  3. Mandy:
    1 februari 2020
    Lieve Kelly, ik denk dat je het heel erg naar je zin gaat hebben en die puppy's en honden zijn zo schattig.
    En zelfs een eigen auto gekregen wat leuk, groetjes Mandy.😍😘🥰
  4. Eva:
    1 februari 2020
    Dat klinkt allemaal goed Kelly.
    Ik heb het paardenras even opgezocht, ze echt gigantisch, en mooi.
    Geniet van je nieuwe avontuur.
    Liefs Eva
  5. Reiny: