5 april

5 april 2020 - Doubleview, Australië

Om 7:00 moet ik echt uit bed, aankleden en de auto in. Om half 8 ben ik op stal en voer ik alle paarden. Ik zet ze buiten en maak nieuwe emmers voer. Om 8:50 ben ik weer thuis, net optijd voor het ontbijt. Brooke maakt pannenkoeken met room en fruit, Sam en Wes eten gezellig mee. Ik voel me niet zo fit en ga lekker relaxen. Sam en Wes gaan buiten met Brooke takken en bladeren opruimen. Er is veel werk te doen rondom het huis en daar helpen ze goed mee. Ik lig net even op bed als ik Brooke hoor schreeuwen, DOGS GET OUT OF THERE! En vervolgens rent ze voorbij mn raam, roepend naar waar we de schep hebben gelaten. Ik hoor Ned huilend het huis binnen komen en ben nou wel benieuwd wat er aan de hand is. Ze hebben een slang gevonden tijdens het opruimen van een berg takken. Sam en Wes houden hem op zijn plek met allebei een hark. En Brooke hakt er flink op los met een schep😬. Het bleek een tiger snake te zijn, die staat in de top 5 gevaarlijkste slangen ter wereld. Met de kinderen, honden en paarden op het terrein kun je die er echt niet bij hebben. Een van de honden probeerde hem aan te vallen toen ze hem net vonden en Brooke weet niet 100% zeker of de hond niet gebeten is. We houden hem even goed in de gaten. Want mocht dat zo zijn dan is ze binnen een paar uur flink leiden dood. Het was geen hele grote slang, zo’n 80cm. Bit scary en Jason was toevallig niet thuis. Brooke heeft het prima afgehandeld gelukkig. Het had weinig gescheeld of Wesley had hem opgepakt samen met een berg takken.

Om half 1 ga ik hardlopen, thuis niks doen ga ik me ook niet fitter van voelen. Eenmaal bezig voel ik me stukken beter en ben ik amper te stoppen. Brooke appt dat ze lunch gehaald heeft dus ik ren terug om kwart over 1. Omelet met ham, kaas en tomaat, dat gaat er wel in na een goede workout. Daarna komen er mensen kijken voor Tangles, het paard van Brooke haar moeder. Ze zijn enthousiast en willen haar graag kopen. We gaan haar morgen brengen aangezien ze zelf geen horse float hebben. Om 4:00 rijd ik weer naar stal om de paarden te doen en ik ga daarna douchen en iedereen komt eten. We gaan zelf pizza’s maken. Veel verschillende ingrediënten en ze smaken heerlijk! Daarna kletsen we gezellig na en om 22:00 ga ik naar bed. Ik ben flink moe en ga lekker serie kijken

1. Karin:
    5 april 2020
    Zooo heftig hoor, zou me kapot schrikken. Fijn dat Brooke zo gehandeld heeft!
    😗