9 maart

9 maart 2020 - Byford, Australië

Goede nacht gehad en ik word fit wakker om 6:45. Ik kleed me aan, maak ontbijt klaar en kleed de kids aan. Brooke brengt ze naar school en ik duik nog even mn bed in. Toch wel een beetje moe nog🙈 en om 10:00 moet ik bij de stal verderop zijn. Ik doe even 30 min mijn ogen dicht en ma me daarna aankleden en spullen pakken.

Ik begin met 3 stallen mesten en daarna word er een voor me klaargezet om te rijden. Het is een grote pony die net 2 weken onder het zadel is. Ik longeer haar even zodat ze wat energie kwijt kan eerst. Verder is ze erg braaf, ze gaat gebruikt worden voor lessen dus hoeft alleen het voorwaards lopen en sturen te leren. Ik was haar daarna en pak de volgende. Een grote schimmel ruin die eventing wedstrijden loopt op hoog niveau, hij moet 40 min gereden worden om zijn conditie goed te houden tot de volgende eventing wedstrijd. Toch zijn het geen fijne paarden, heel anders dan een goed opgeleid dressuurpaard. Lastig uit te leggen hoe het aanvoelt maar hij loopt liever met zijn hoofd in de lucht dan dat er een goede teugel verbinding is en dat is dus niet erg zegt ze omdat hij alleen goed moet kunnen springen en een flinke conditie moet hebben. Ook hem was ik daarna en ik breng hem terug naar de wei. Ik ruim wat op en rijd terug naar huis. Het is vandaag 33 graden en geen wolkje aan de lucht. Ik ben flink oververhit en neem thuis een koude douche. Ik maak wat te lunchen en ga op de bank zitten. Het is 13:30 en Brooke haalt straks vanuit haar werk gelijk de kinderen op. Ze zei vanochtend; kelly deserves a break today🤣 en dat net na het weekend. Ik hoef me dus even nergens druk om te maken vandaag. Ik ga rond 17:00 sporten, ik voel me eigenlijk niet fit genoeg na zo’n weekend maar ga toch even. Ik ga fietsen en buikspieren doen, na 40 min is het wel genoeg voor vandaag en thuis neem ik weer een verfrissende douche. We gaan daarna salade eten met gehaktballetjes en aarappel partjes.

De laatste tijd zijn de kids lastig met slapen savonds, huilen en steeds er uit komen. Nou krijgen ze de i pad mee naar bed savonds en daar ben ik eigenlijk helemaal tegen. Dan komen ze nooit in slaap, ik stel voor dat ze dat niet meer doen en gewoon een verhaaltje lezen of ik desnoods. Ze is het er idd mee eens en om 20:00 gaan ze voortaan strikt naar bed zonder i pad. De eerste nacht is echt een drama🙈 de switch naar geen i pad vinden de kids natuurlijk maar niks. Maar Brooke en Jason houden goed vol en na 40 min slapen ze. Hopen dat het vanaf nu wat beter word haha. We kijken savonds tv en ik ga lekker optijd naar bed. Morgen heb ik een rustige dag. Ik heb mia thuis en wil in de na middag graag sporten. Savonds om 17:00 ga ik naar een vrouw hier verderop die 9 sport paarden heeft. Ze zoekt iemand die af en toe wilt voeren en ze binnenzetten. Even kennis maken kan nooit kwaad en het geld in de paarden ligt hier voor het oprapen. Het sparen gaat perfect zo en ik ben stiekem al een beetje de rest van het jaar aan het uitstippelen. Als ik hier mijn 2e jaar visum gehaald heb wil ik graag de rest van de westkust afreizen en daarna naar bali of maleisie, dat ga ik dan wel samen doen met iemand. Daarna wil ik terug vliegen naar sydney en dan even kijken welke trips daar het mooiste zijn. Om 21:30 duik ik lekker in bed.

1. Karin:
    9 maart 2020
    Wat gaaf dat je al zo lekker aan het plannen bent wat je nog meer wil doen en zien!
    Fijn dat ze van je aannemen dat met i pad naar bed gaan niet echt de oplossing is. Hopelijk blijft dat goed gaan!
    😘