11 juni

11 juni 2020

Rustige dag gehad vandaag, om 7:00 wakker geworden van de kids. Maar wetende dat Brooke vrij was en ze naar school zou brengen, draai ik me nog een keer om. Om 10:00 word ik weer wakker en ga ik ontbijt maken. Duik weer terug in bed en ga serie kijken, lekker rustig zo zonder kids en ook Brooke is weg tot vanmiddag. Rond 13:00 ga ik naar de sportschool, ik fiets 15 min, ga schouders trainen en ben met een uur weer thuis. Brooke moet weer even weg en laat de kids bij mij. Mia kreeg ze niet in slaap en die is inmiddels zo moe dat ze vervelend aan het worden is. Ook Ned is veel te moe van school en loopt chagerijnig te doen. Ik leg ze allebei in bed en vrij snel slapen ze allebei. Ik ga douchen en ruim het huis op, ik maak een broodje met ei en rond 16:00 is Jason thuis. Ik kleed me om en ga rond 17:00 richting de stad, ik heb afgesproken om wat te gaan eten met Lisanne en een paar Nederlandse jongens uit de groepsapp. We spreken elkaar dagelijks allemaal in de app maar ze zaten ver weg voor werk en zijn voor een paar dagen in de stad nu. We gaan Koreaans eten, een tafel met een kleine bbq in het midden en allemaal soorten vlees om zelf te bakken. Erg leuk concept en het eten smaakt erg goed. Het is gezellig en we duiken daarna verderop nog een kroeg in voor een drankje. Daarna breng ik Lisanne thuis en loop ik nog even met haar mee naar binnen. Even naar de 23e verdieping om van het prachtige uitzicht over de stad te genieten. Boven ontmoet ik een paar zuid afrikaanse vrienden van haar. We blijven hier nog een uur hangen en hebben de grootste lol. Afrikaans en Nederlands is bijna hetzelfde en we halen alle woorden omhoog die hetzelfde zijn in beide talen. Zo ook de scheldwoorden die we gebruiken. Ja wat is dan het ergste wat je kan zeggen tegen iemand in zuid Africa vraagt Lisanne. “Bosman” zegt een van de jongens, dat is het ergste en dat kan je gewoon nooit zeggen als je naar ons land komt. We liggen dubbel... we kunnen als Nederlanders niet snappen dat dat zo erg kan zijn. We kletsen nog even en rond 23:00 rij ik naar huis. Het is nog 45 min rijden vanuit de stad en thuis ga ik dan ook gelijk naar bed. Morgen zullen de kids me wel weer vroeg wakker maken.

1. Karin:
    11 juni 2020
    Dat klinkt weer als een gezellig avondje. Goed voor de ontspanning 🤗