13 april

13 april 2020 - Byford, Australië

Om 8:00 word ik wakker en kleed ik me aan. Ik ga een stuk hardlopen voor we weggaan met de auto’s. Ik loop 3km en neem daarna een verkoelende douche. Ik eet even wat en daarna rijden we weg. Ik zit in de auto met Brooke, Nick, Sarah en Ned. In de andere auto zit Jason met Wesley, Samantha en Mia. We hebben mighty mouse de kleine hond ook meegenomen. We rijden zo’n 40 minuten tot we bij de off-road ingang zijn. Jason zegt de weg te kennen en we rijden zo’n 50 min over onverharde wegen, boomstammen en grote stenen. We komen bij een dam aan en stoppen voor benen strekken en wat te drinken. We gaan daarna verder en hoger de bergen in. Bovenaan hebben we adembenemend uitzicht. We kunnen heel ver kijken en maken mooie foto’s. Deze auto’s hebben trouwens allemaal radio’s aan boord waarmee je kan communiceren. Het is hillarisch om over en weer Brooke en Jason te horen over of hij echt de weg wel weet. De gps kapt er af en toe mee en nergens is een fatsoenlijk signaal. We komen weer bij een dam en stappen weer uit voor wat te drinken en foto’s. We rijden verder in de hoop dat we weer op de grote weg uitkomen. En gelukkig is daar na 3,5 uur off-road weer de weg. Maar er staat bij deze uitgang een flink groot hek. Verboden toegang vanaf de grote weg. En we kunnen er dus ook niet uit. Jason en Brooke stappen uit om te kijken of we er toch uit kunnen ergens. 100 meter verder is er een boom op het prikkeldraad gevallen en we kunnen daar misschien langs. Jason gaat voorop met de auto, een greppel van een halve meter diep moeten we doorheen. Hij red het en nu moeten wij nog. Iedereen vliegt alle kanten op in de auto en ik voel de bodem van de auto de grond raken. Maar ook wij komen er door gelukkig. We rijden terug naar huis en stoppen onderweg even bij Alice de cameel van vrienden van Brooke. We voeren haar chips en op comando WOESH! Gaat ze liggen. Sarah en Nick hadden nog nooit een cameel van dichtbij gezien en die vinden het prachtig. We rijden door naar huis en daar help ik Brooke met een fotoshoot. Omdat alle shows afgelast zijn gaan de shows online door. Je moet speciaal fotos maken van je paard in verschillende bewegingen en hij moet er netjes uit zien. Ze vlecht zijn staart helemaal in en Vicky, een vriendin van brooke maakt de fotos. Na een uur hebben we de goede shots en ik ga nu even lekker relaxen op bed. Om 19:00 gaan we eten, Sarah en Nick hebben chicken pot pie gemaakt. Een pie met kip, en groenten er in. Hij smaakt heerlijk! We kletsen wat na en om 21:00 ga ik naar bed.

1. Karin:
    13 april 2020
    Wauw wat gaaf om mee te maken(volgens mij moet je geen last hebben van wagenziekte 😉) en wat een mooie foto's 😍
  2. Eva:
    13 april 2020
    Mooie foto's Kelly.
    Dat was vast weer een mooie dag.