13 Januari

14 januari 2020 - Baldivis, Australië

Om 6:00 gaan we ontbijten. Een schaal musli met cranberry’s amandelen en melk. En een cappuccino.

We beginnen met voeren. Gister heeft fleur die hier ook werkt al het voer al klaar gemaakt, dat scheelt een hoop werk in de ochtend. Er staan nu 20 paarden en 2 veulens. Er zijn nog 4 paarden ergens anders ivm de brand die er geweest is hier. Het voeren kost zo’n 25 minuten, we hebben hier een buggy van john deer waar we alle voerbakken makkelijk achterin kunnen zetten en zo langs de weilanden kunnen rijden. Er zijn 6 pension paarden en de rest is van Siri zelf. Een paar heeft ze er al heel lang en een paar zijn hier om getraind te worden en dan worden ze weer verkocht. We zetten alle sproeiers aan en ik vul een aantal waterbakken. De rest van de ochtend help ik met paarden opzadelen en na de training was ik ze en breng ik ze terug. Ik mag daarna op  Diorela rijden, Siri helpt me zodat ik haar precies rijd op de manier zoals ze dat zelf ook doet. Na dat alles klaar is is het 12:30. We gaan middag eten en daarna slapen. De warmte hier maakt je erg moe en in de airco binnen zit je beter. Om half 3 gaan we naar de aldi voor avond eten. We eten Salade en broodjes braadworst. Ik merk dat ik ondanks het goede insmeren met factor 50 toch flink verbrand ben. Toch maar nog vaker smeren en goed verzorgen met aftersun. Na het eten savonds ga ik vroeg naar bed. De wekker staat op 5:30

1. Mena:
    14 januari 2020
    Ha, fijn weer wat van je te lezen!
    Leuk hoor. We keken al uit naar je verhaal.
    Superleuk dat je gereden hebt op Dorelia. Leuke naam! Ging het goed?