15 Februari

15 februari 2020 - Coogee Beach, Australië

Het is al laat als ik begin met schrijven, 23:00 inmiddels. Ik heb een heerlijke dag achter de rug!

De wekker ging om 8:00 en ik begon met een douche en een bak yoghurt met aardbeien en musli. Ik maak me verder klaar en ga rond 9:30 naar de winkel voor wat drinken en snacks. Ik rijd door naar Kwinana central om divya op te halen. Het klikt goed samen en met 30 minuten zijn we op het strand. (Coogee shipwreck beach)  Yannai, de gitarist uit Perth is er al en nu is het nog wachten op een Nederlandse meid met haar zweedse vriend. En 2 jongens uit Engeland. Het mooie is dat ik de dag gepland heb, niemand nog ontmoet heb en niemand die elkaar kent of weet wie er komt🤣 een gok om iedereen bij elkaar te gooien maar ik denk dat het goed uitpakt. Iedereen is er om 12:00 en inderdaad iedereen klikt perfect met elkaar. We gaan op het gras zitten en bespreken wie er wilt gaan snorkelen. Het is geen mooi weer vandaag, erg bewolkt met hier en daar een beetje regen. Het water voelt niet koud aan gelukkig. Ik wil eigenlijk afhaken omdat ik denk dat de 29 graden toch wat fris is als ik het water uit kom straks en de zee is erg wild vandaag. Maar Divya zegt dat ze ook wel wilt snorkelen. Steward uit Engeland snorkelt erg vaak en die gaat ook mee. De rest blijft aan de kant, ik besluit mee te gaan en kleed me om. Ik pak mn gopro en ik mag snorkel spullen van ze lenen. We lopen vanaf een trap het water in, ik sta gelijk tot aan mn navel er in. Toch een beetje fris en best spannend met een wilde zee. Ik heb nog nooit gesnorkeld en krijg een korte uitleg van hem. Het kost me zo’n 10 minuten om het door te krijgen en rustig te leren ademen. Vaak water in de snorkel door de golven en een erg onwennig gevoel hoe verder we van de kant af gaan. Als ik het eenmaal door heb gaan we richting het schip dat hier ondiep op de bodem ligt, zo’n 20/30 meter van de kust. Ik denk er maar niet te vaak aan dat overal haaien zouden kunnen zitten🤣

Het is absoluut super gaaf en overal zitten vissen. Hele groepen van wel 200 kleine visjes waar je doorheen zwemt, zeesterren, kwalletjes en het schip zit vol met koraal en zeewier. Het is een prettig gevoel om er een ervaren iemand er bij te hebben. Er is verder niemand in de zee op dit stuk en alleen had ik dit nooit gedaan.

Na ongeveer 40 minuten gaan we het water uit, best fris maar super trots dat het gedaan heb. Ik ben normaal echt geen held met zwemmen in de zee of vissen🙈 ik droog me af en kleed me om. We gaan even bij de groep op het gras zitten maar al snel begint het te regenen. We duiken een cafe in om de hoek. Bestellen een koffie en wat te lunchen. De groep raakt maar niet uitgepraat dus we besluiten na een uur maar naar een park te gaan om verder te kletsen. Het is gestopt met regenen en we rijden naar Fremantle park. We gooien een kleed neer en zetten muziek op. Hier zitten we de rest van de middag en rond 17:30 krijgen de meiden het koud. Stewart brengt ze terug naar de stad zodat ze niet met de trein hoeven. De rest is met een eigen auto en ook ik rijd zelf terug. Ik ben rond 18:15 thuis en ben net optijd voor het avond eten. Aardappeltjes met bieten en vlees vanavond. Helaas is m’n hoofd verbrand vandaag. Je kan hier dus blijkbaar verbranden ook al is er geen zon te bekennen😅 weer wat geleerd. Ik neem een douche en smeer me goed dik in met aloe vera, dat verkoeld goed en de roodheid trekt langzaam een beetje weg. We bespreken de dag voor morgen en Jason zegt 6:00 weg te willen, dat betekend optijd slapen. Maar toch is dat niet helemaal gelukt🙈 even FaceTimen met thuis en nog even appen met de groep en dan nog bloggen. Inmiddels dus alweer 23:40. Ik heb een paar beelden van het snorkelen op Facebook en op Instagram gedeeld!

Slaaplekker voor nu!

1. Karin:
    15 februari 2020
    Wauw dat moet wel een gave ervaring geweest zijn!
    Wat leuk joh met zo'n groep en dat het zo leuk klikt met elkaar. 😘
  2. Paul:
    16 februari 2020
    Gave ervaring weer Kel, je lijst wordt langer en langer 👍
    Maar ehhhh...... fris met 29 ° C?