16 Februari

16 februari 2020 - Fremantle, Australië

Om 5:00 gaat de wekker, ik word flink verrot wakker helaas. Na een verfrissende douche voel ik me al een stuk beter. Het is trouwens al 23:30 hier dus ik probeer hem niet te lang te maken vandaag.

Ik kleed me aan en om 6:15 vertrekken we, eerst langs de Macdonald’s voor ontbijt. Een burger met ei en bacon en een verse sinaasappelsap doet me wel goed. We rijden een uur naar Northam, als we aankomen rond half 8 lopen we eerst een rondje over het grote veld. Mooie 4WD wagens en een hoop oldtimers. Ook motoren en speelgoed voor de kids. We komen een aantal vrienden van ze tegen en na 2,5 uur begint de zon flink te branden. Gelukkig heb ik zonnenbrand op en we gaan rond 10:45 weer de auto in richting de Mundaring weir. Een hele grote dam hier een half uur vandaan.

Wat een prachtig uitzicht! We lopen de lange brug over naar de andere kant van de dam. Het water staat erg laag in deze tijd van het jaar, ik maak wat mooie foto’s en daarna gaan we opzoek naar een plek om te lunchen. Om kwart over 11 komen we aan bij een restaurant iets verderop. Ik bestel een kipfilet burger met sla, tomaat, ui, bacon en kaas. Ik hield nooit zo van burgers maar ze zijn hier in Australië zo lekker op de meeste plekken! Er is naast onze tafel buiten een grote speeltuin dus de kids kunnen lekker spelen. Het eten smaakt erg goed en na iets mee dan een uur gaan we richting huis. Het is half 1 inmiddels en we zijn 40 minuten van huis. Ik wilde eigenlijk om 14:00 in Fremantle zijn om met een groep Nederlandse meiden af te spreken uit de buurt. Ik hoop dat ik het red, gelukkig zijn we optijd thuis en kan ik om half 2 wegrijden. Het is 40 minuten naar little Creatures, een bar aan het water waar we afgesproken hebben. We zijn met 7 meiden en verzamelen op de parkeerplaats. Iedereen is er optijd en we zoeken een plekje. Het is een mega groot cafe en super druk. Gelukkig vinden we buiten nog net een tafel aan het water. Iedereen klikt goed met elkaar en we proberen wat leuke dingen in te plannen voor de komende tijd. We drinken wat en bestellen wat te snacken. Marloes en divya die ik al kende zijn er ook bij. De tijd vliegt en om 6 uur loopt mijn parkeermeter af. Iedereen besluit dat het tijd is om te gaan en een paar moeten nog werken savonds. Ik rijd terug naar huis en ben net voor het eten thuis. Ik help Brooke met het klaarmaken van de kipfilet, die rollen we in prosciutto plakjes. Het ziet er allemaal erg lekker uit. De oma eet vandaag mee en we eten er quinoa met parmezaanse kaas en champignons bij en salade. Rond 9 uur liggen de kids op bed en kijken we even tv. Ik ga rond 23:00 douchen en mn bed in. Ik was te moe om mn blog af te schrijven dus heb het pas deze ochtend gedaan😬

ik zie dat somminge fotos niet zichtbaar zijn maar als je gewoon doorklikt wanneer je de rest bekijkt kom je ze wel tegen!

1. Mena:
    17 februari 2020
    Klinkt weer als een geslaagde dag! Leuk hoor, dat je met een stel Nederlandse meiden hebt afgesproken. Verkeer je je moedertaal ook niet😉😀😀
  2. Karin:
    17 februari 2020
    Wat een leuk verhaal weer!
    Zei nog tegen je moeder, geen excuses hoor dat je je blog niet af heb gemaakt. Je bent al hartstikke trouw met schrijven. Dan wachten we maar een dagje langer op je volgende avontuur 👍😘