16 Januari

17 januari 2021

Een heerlijk weekend gehad, eindelijk weer eens 2 dagen vrij gehad. Zaterdag middag heb ik de trein naar Sydney gepakt, ik heb met Whetu afgesproken, hij viert savonds zijn verjaardag in de stad met een groep vrienden. We checken in in het appartement dat we met de groep geregeld hebben en maken vast wat cocktails. Even later lopen de eerste meiden binnen, ontzettend lief allemaal en zo’n warm welkom in de groep. We nemen een uber naar het restaurant waar we met iedereen afspreken en hebben hier onbeperkt Mexicaans eten en cocktails. Super leuke tent met heerlijk eten. We kunnen hier 2 uur zitten en hebben het super gezellig. We gaan daarna door naar een bar verderop, prachtig pand met een binnentuin, een goede dj en veel gezelligheid. hier hangen we uren rond, de groep word flink aangeschoten en blijft drinken bestellen en geld uitgeven. “ jongens als we gewoon naar het appartement gaan hebben we genoeg drinken en kost het niet zo veel” ja ja slim! Maar 1,5 uur later zit iedereen nog en niemand lijkt aanstalte te maken. Whetu zegt, dat lossen we wel even op.. voor ik het weet springt hij op de tafel en doet de hakka, een intimiderende “dans” die rugby spelers in nieuw zeeland doen voor een wedstrijd.. inmiddels verboden. Goeie om op te zoeken op YouTube als je hier nog nooit van gehoord hebt. En ja hoor binnen 20 seconden staan er 4 security om de tafel heen en word de hele groep de bar uit gegooid... iedereen lacht zich rot om zijn gestoorde actie en we pakken een uber terug naar het appartement. Het is nog heerlijk weer en we zitten tot laat buiten. Rond 3:00 is iedereen het wel zat en zoekt iedereen een slaapplek op in het appartement. Zo gezellig met iedereen maar zo jammer dat de tijd altijd zo voorbij vliegt.

1. Paul:
    18 januari 2021