21 januari

21 januari 2021 - Balmain, Australië

Ontzettend drukke maar fijne dag achter de rug. Vroeg begonnen met voeren zodat ik niet in 37 graden bezig hoef te zijn. Ik heb met Sandra weer Cruise getraind en ik heb er gisteren al opgezeten voor de eerste keer. Hij doet het zo ontzettend goed dat ik vandaag zelfs een paar rondjes aan de longeer lijn kon draven. Zo’n leerzaam project om samen met een professional een paard zadelmak te maken. We kletsen nog wat na en daarna maakt ze haar paard Dior klaar om te gaan rijden. Ik loop met haar mee naar buiten en ze vraagt of ik het anders niet leuk vind om haar te rijden. Dior is pas 4 maar is al onzettend groot, je zou eerder zeggen dat ze 8 is. Ik sla het aanbod niet af, pak mijn cap en stap op. Sandra geeft me bijna een vol uur les op haar, zo leerzaam! Ze heeft weer een hele andere kijk op het trainen van een paard en ik kan eindeloos veel van haar leren. Ze heeft zelf grand prix gereden en traint nu vooral paarden voor klanten. Dior is pittig om te rijden maar het gaat me redelijk goed af! Ik ga om 13:00 eindelijk even lunchen en sta om 14:45 weer klaar voor een groep hoefsmeden die de paarden komen doen. Ze komen met 6 man zodat alle 9 paarden die gedaan moeten worden snel klaar zijn. Ook Cruise krijgt voor het eerst ijzers, ik houd hem vast voor de jongen die hem beslaat en hij is gelukkig erg makkelijk en braaf. Het is al snel 16:00 en ik ga de voerronde doen. Gelukkig koelt het snel af en kan ik nog even wat onkruid wieden en extra dingen buiten doen. Als ik om 18:00 klaar ben ben ik het goed zat.. ik was ten slotte al om 6 uur begonnen🙈 een eigenlijk veel te volle dag. Ik heb geen zin meer om naar de supermarkt te gaan en maak een omelet met de groenten en eieren die ik nog heb liggen. Als ik om 21:00 in bed lig ben ik flink gesloopt, hopen dat morgen wat beter te doen is

1. Karin:
    21 januari 2021
    Wat een mooie foto's 😍
    Gaaf om zo samen bezig te zijn een paard zadelmak te krijgen. RESPECT 💪 echt wel een uitdaging 😘