23 Februari

23 februari 2020 - Hyden, Australië

Na een goede nacht word ik om 7:00 wakker. Ik blijf nog even lekker liggen en om half 8 ga ik me klaarmaken wat we vertrekken denk ik optijd. Iets voor 8 krijg ik een appje dat het ontbijt klaar is en we daarna weggaan. Jason heeft scrambled egg met bacon gemaakt. En na een half uurtje rijden we weg. Het is ruim 3 uur rijden naar Hyden, de plek waar Wave rock is. Onderweg kletsen we gezellig en stoppen we een keer om onze benen te strekken. De weg erheen is prachtig en er is bijna niemand te bekennen onderweg. Ik zie een paar wilde emu’s en grote kuddes koeien en schapen. Dorpjes liggen hier ongeveer 2 uur uit elkaar. Eenmaal aangekomen in Hyden is het 38 graden en flink klam. Wat een bizar natuurverschijnsel! Ongelofelijk hoog en groot is de rots.

“ Wave rock is een enorm blok graniet. De rotst is ongeveer 110 meter lang en 15 meter hoog. De ouderdom van Wave Rock word geschat op 500 miljoen jaar”

Het is een prachtig gezicht! We lopen er langs en samen met Brooke klimmen we bij een lager stuk omhoog met de trap. We lopen over de rots en hebben een bizar gaaf uitzicht. We kunnen kilometers ver kijken, we lopen vervolgens naar beneden en gaan bij het restaurant hier beneden even lunchen. Ik bestel een milkshake en een burger. Na 1,5 uur stappen we weer in de auto en rijd Jason in een stuk door naar huis. Hij vind het rijden helemaal niet erg en binnen een half uur slaapt de rest. We rijden even langs de winkel als we bijna thuis zijn en halen wat vers fruit. Thuis aangekomen is het 16:00, brooke gaat haar vader ophalen die toch wel graag wilt komen eten maar een paar bier te veel op heeft om te rijden🤣. Ik besluit vast aan het eten te beginnen want ik krijg inmiddels weer honger. Aardappel partjes, gehaktballen en salade maak ik klaar. Het smaakt weer heerlijk en mn hulp word erg gewaardeerd. Savonds haal ik met Brooke de paarden binnen. We gaan morgen naar de ruiterzaak voor tuig om met een van de paarden te gaan beginnen met rijden. Ze heeft er vaak op het strand opgezeten maar verder loopt hij alleen voor de kar. Samen gaan we hem de rest aanleren de komende weken. Zodat ze op de shows ook er op kan ipv er naast. Een leuke uitdaging zo’n gigantisch paard. Later op de avond bel ik gezellig met de familie die thuis bij papa en mama op bezoek is. Altijd fijn om iedereen weer even te zien en te spreken❤️ om 22:00 neem ik een douche en ga ik lekker naar bed

1. Paul:
    Mooie dag weer Kel!
    Prachtige foto voor een afdruk trouwens. Erg lief van ze dat ze zoveel ondernemen voor je! Je zal er wel erg naar uitkijken om te gaan rijden op die enorme paarden.
    Liefs van ons! 🥰🥰
  2. Karin:
    23 februari 2020
    Wauw wat een gave foto's.
    Super dat je het zo naar je zin heb! 😘
  3. Eva:
    23 februari 2020
    Goh wat prachtig zeg, erg leuk hoor die uitjes. En wij genieten op deze manier een beetje mee.
    Groetjes uit Soesterberg xx