24 Februari

24 februari 2020 - Byford, Australië

Ik word vroeg wakker rond 6 uur, ik heb een berichtje van de eigenaar van de stal waar ik misschien ga werken. Of ik vandaag om 9:00 daar kan zijn, lijkt me prima stuur ik terug! Ik zet mn wekker om half 8 en ga nog even slapen. Om 8:00 schrik ik wakker. Zo door de wekker geslapen. Ik ga snel douchen en zie dat Brooke gevraagd heeft of ik de paarden buiten wil zetten voor ik weg ga. Gelukkig red ik het allemaal net schuif ik even wat te eten naar binnen.

Om 9:00 ben ik de stal, een gigantisch terrein met veel paarden. Ze hebben een eigen paddock met een overkapping. Er is een klein stallen blok met opslag en een schuur voor het voer. Het is een beetje een bende overal🙈 ik mis toch wel de nette stal ik die gewend was. Paarden netjes op vlas en alles lekker schoon en overzichtelijk. Het werkt hier toch wel een beetje anders😬. Alle meiden die er rondlopen zijn erg aardig en ze laat me wat klusjes doen ik mest 3 stallen. Daarna gaan we een paard verderop halen. We pakken de quad en ik ga op de zijkant zitten. We rijden naar de paddock, Ik pak het paard en ga weer achterop zitten. Het paard draaft achter de quad mee terug. Erg grappig dat ze dat zo gewend zijn. Ik zadel hem op zodat hij gereden kan worden door een van de meiden. De eigenaar die de hele dag weg was komt aanlopen en we maken een praatje. Een erg aardige man en hij wilt graag kijken wat hij me te bieden heeft en andersom. Hij vraagt of ik woensdag terug wil komen om te komen rijden. Ze hebben voornamelijk jonge paarden die gereden moeten worden en eventing paarden. Eventing hier bestaat uit hindernissen in een groot weiland. Boomstammen, heggen en andere objecten waar je met het paard overheen moet springen. Heb hier geen ervaring mee maar leuk om er wat over te leren op deze manier. Om 13:00 ga ik lekker terug naar huis het is flink heet vandaag en ik heb flinke honger gekregen. Thuis neem ik een koude douche, eet ik een bak fruit met yoghurt weg en ga ik om 14:00 de kids halen. Brooke is inmiddels ook thuis en neemt de kids gelijk over. Ik ben flink moe ineens en besluit even op bed te gaan liggen. Ik doe even 20 minuten mn ogen dicht maar word helaas nog veel slechter wakker dan hoe ik me voelde voor ik ging slapen. Ik pak een banaan en een cola voor een beetje energie. Ik loop naar buiten en ga Brooke helpen met haar paard klaarmaken. Ze gaat er voor de eerste keer op met zadel. Ze heeft er een keer opgezeten op het strand en verder heeft het paard alleen voor de kar gelopen. We zijn benieuwd hoe ze zal reageren.

Wat een lief en rustig paard! Ze vind het allemaal prima maar ze is erg lui. Ik houd haar lopende met een longeer zweep en even later loopt ze zelf flink door. Ik geef Brooke wat aanwijzingen aangezien ze in geen jaren gereden heeft en vroeger alleen western rijden heeft gedaan. We verbazen ons er over hoe goed het gaat. Ik doe nog een paar rondjes en ze voelt goed aan. We laten het even hierbij omdat ze anders wel spierpijn zal hebben morgen. We gaan rustig met haar opbouwen de komende weken. Ik ga vanaf morgen ook met het paard van Brooke haar moeder aan de slag. Een American paint horse van 4 jaar. Ze is nog nooit gereden en ik ga haar simpelweg wat beweging geven en misschien wel onder het zadel proberen samen met Brooke binnenkort.

We halen de andere paarden binnen en maken het voer klaar. Daarna spring ik weer even onder een verkoelende douche en Brooke maakt het eten klaar. We eten rijst met kip, sugarsnaps, mais en prei er zit alioli saus bij en plakjes komkommer. Het smaakt weer heerlijk. Savonds kijken we tv. Ik ga morgen maar weer sporten en ik heb ook een kaart voor het zwembad gekregen waar ik gebruik van kan maken wanneer ik wil!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Mena:
    24 februari 2020
    Wat een heerlijke, lange blog 😀
    Leuk dat je nu meer met paarden gaat doen. Daar ligt uiteindelijk je ♥️
    En naast het sporten ook nog lekker zwemmen. Goed bezig 😘