25 Februari

25 februari 2020 - Byford, Australië

Na een goede nacht gaat om 7:30 de wekker. Ik word rustig wakker en neem een douche, ik kleed me aan en ga ontbijten. Brooke brengt Ned naar school en ik blijf thuis met Mia. Om 9:00 besluit ik even naar de winkel te gaan aangezien mijn tandpasta op is. Ik neem Mia mee, de winkel is 10minuten verderop. Als we weer terug rijden zie ik politie achter me. Ik rijd netjes en geef mijn richting netjes aan overal. Toch ineens zwaailichten en seinen dat ik aan de kant moet. Ik bedenk me dat mn internationale rijbewijs en mn paspoort nog thuis op bed liggen. Ik ga aan de kant staan en de agent komt naast de auto staan. Ineens heeft mijn elektrische raam besloten om er mee te kappen. Lekker voorschut na 3x proberen doe ik maar gewoon de deur open🤣. “G day miss, how are you? breath test, driver’s license and id please” sorry sir, forgot everything at home, i only have my dutch id with me. Well the car is unlicensed, is it yours? Shit denk ik, hoe kan dat nou. No it’s in name of the family i work for. Ze trekken mijn id na en hij komt bij me terug. Ik geef hem mijn beste lach en hij zegt; We won’t charge you anything for today, just make sure they sort it out. Have a good day!

Opgelucht vervolg ik mn weg naar huis en thuis vertel ik Brooke er over. Ze was een week te laat met betalen dus er is verder niks aan de hand😬. Ik besluit Tangles te gaan vangen. Het paard van Brooke haar moeder, ik pak een hand vol wortels. En wonder boven wonder komt ze vanaf de andere kant van de paddock zo naar me toe lopen. Ze is pas 4 en erg groen als het om de omgang gaat. Ik doe een halster om en neem haar mee naar de poetsplaats. Ze geniet van de aandacht en blijft braaf stil staat als ik haar borstel. Ik pak een longeer lijn en loop naar de longeer cirkel. Ze snapt het principe van longeren maar de overgang van draf naar stap luistert ze slecht naar. Ik houd het voor vandaag simpel en leer haar te stoppen wanneer ik dat van haar vraag. Ze heeft een fijn karakter om mee te werken en is erg relaxt. Ik spoel haar af en zet haar terug in de paddock. Het is inmiddels half 12, Brooke werkt vanaf guis vandaag dus ik kan Mia thuis laten en ik besluit de sportschool in te duiken voor ik Ned ga halen.

Ik loop 4km op de loopband binnen 30 minuten. Ik heb het weekend en gisteren niks gedaan dus bouw maar weer even rustig op. Helaas ook wat rugpijn dus de buikspier oeffeningen gaan niet helemaal vanzelf. Na een uur ben ik er wel klaar mee en ga ik lekker naar huis. Ik neem een koude douche en heb nog even tijd om te lunchen. Aardbeien met musli en yoghurt, om 14:00 haal ik Ned uit school. Beide kids vallen thuis in slaap en Brooke gaat naar de kapper. Ik ga lekker serie kijken en om 16:30 is iedereen weer thuis. Ook de opa is er weer. Brooke heeft nog een online meeting en is om 18:00 pas klaar. We gaan Kfc halen en ik bestel de meest gezonde wrap die ze hebben, met kip, sla tomaat en saus. Ik heb tenslotte niet voor niks gesport 😬🤷🏼‍♀️. Daarna ploffen we op de bank neer en brengen we om 20:00 de kids naar bed. Ik kijk nog even tv mee een ga daarna lekker naar bed.

1. Karin:
    26 februari 2020
    Dat zal best ff schrikken zijn geweest! Gelukkig mocht je doorrijden.
    Dikke kus van Lianna vanuit een dik pak sneeuw 😘
  2. Eva:
    26 februari 2020
    Je lach heeft je gered Kelly, slimme zet.🙂