26 Januari

26 januari 2020 - Perth, Australië

Lekker uitgeslapen tot 11:00. Douchen en opzoek naar een ontbijtje. Ik haal verse sinaasappelsap in het winkeltje onder het hostel. Maar lekkere broodjes hebben ze helaas niet. Ik loop naar het centrum, ongeveer 10 minuten lopen. Ik haal een doos koeken en een verse tosti bij de koffiebar. Het is flink druk in de stad omdat het Australian day is. Veel muziek overal en kraampjes met eten.
ik haal nog een koude cola en loop terug naar het hostel. Ik app marloes of ze al wakker is. We spreken af over een half uur en gaan dan naar het park. Een vriend van haar uit haar hostel gaat ook mee. Hij is duits en we halen wat vriendinnen van hem op in de stad. We gaan naar langely park. 20 min lopen. Maar eenmaal daar blijkt het meer een famillie ding. Veel springkussens voor kinderen en best slechte muziek. We besluiten naar het scarborough beach te gaan om daar wat te drinken en zonsondergang te kijken. Het is hier super mooi. Er komt nog een meid die ik via Facebook heb leren kennen. Samen kijken we de zonsondergang. Het is prachtig! We kletsen wat en om 21:00 besluiten we de bus terug te pakken. Maar gelukkig wil dunja. Ons terug brengen. (De meid die later kwam). Ze zet ons af voor het hostel en neem een douche en kleed me om. Ik ga daarna naar de groep die we gister hebben leren kennen. Marloes is moe en gaat naar bed. Ze zijn in een rooftop bar. Het uitzicht over de stad is prachtig. Ik neem een paar cocktails. Ze zijn allemaal anders en smaken heel speciaal. Het is een best luxe tent. Hij doet er kruiden in zoals dille. Een rare combinatie maar heerlijk!  Daarna gaan we terug naar het hostel. We vormen een groep van ongeveer 10 met iedereen die in de loby zit. De bar hier sluit om 10 en nergens kan je meer alcohol krijgen na 10pm. Gelukkig had ik nog 2 flessen wijn van gisteren🤭. We spelen een potje pool en lopen een rondje buiten. We spelen een potje basketbal mee met een paar meiden uit bali. En gaan daarna naar de Mac. We horen een auto aankomen waarin flink ruzie word gemaak. We kijken elkaar aan en als we weer naar de auto kijken gooit een van de passagiers zichzelf uit de auto. Hij reed minimaal 40 kn per uur. We rennen er heen en een meid kruipt omhoog. Haar vriend stapt uit en begint te schreeuwen. Hij is in paniek en een paar waarmee ik ben rennen richting de meid om te helpen. De meid blijkt volgens de vriend gewoon aandacht te zoeken. Ze hadden ruzie en ze schijnt zich misdragen te hebben in de club. We proberen het wat te sussen maar laten het verder maar voor wat het is. Het lijkt niet tot de meid door te dringen dat het gestoord is wat ze net heeft gedaan😬. De schade valt mee en we lopen maar verder naar de mac. Die is hier 24/7 open. Helemaal top🙈 we bestellen eten en gaan terug naar het hostel om het op te eten. Het is inmiddels 2:00 en we sluiten de boel af. Bedtijd, morgen weer een nieuwe dag.

1. TIneke:
    26 januari 2020
    Mooie foto’s hoor, en weer een drukke,gezellige dag gehad.
    En zo maak je nog eens iets mee.
    Goed om te lezen dat je je goed vermaakt en steeds weer andere mensen ontmoet.
    Slaap lekker 😘
  2. Paul:
    27 januari 2020
    De hitte doet gekke dingen met de mensen Kelly 🙄..... Zou ik niet graag doen, met 40 km uit een auto stappen, tenzij ze een rare pil in m'n biertje stoppen 🤣🤣
    De saaie momenten worden minder geloof ik, never a dull moment.....
    Genietse!!
  3. Amy: