4 maart

4 maart 2020 - Byford, Australië

Om 6:40 gaat de wekker, aankleden ontbijt maken en kids ready maken voor school😇 om 7:50 gaan we weg en drop ik eerst mia bij de daycare. Daarna Ned, we lezen weer een boek en daarna ga ik snel naar huis terug. Ik trek mn rijkleding aan en ga naar de stal waar ik om 9:00 heb afgesproken. Als ik aankom maak ik samen met een van de meiden die daar werkt het eerste paard klaar. Het is een 6jarige die net is begonnen aan zijn eventing carrière. Het is fijn om weer te rijden, een leuk paardje en ze is leuk om mee te werken. De eigenaar komt even 5 minuten kijken, hij zegt dat het er goed uitziet en dat hij helaas weg moet voor een afspraak. Ze laten het rijden helemaal aan mij over verder. Dat vertrouwen is erg fijn, ik zadel af en was haar even snel. We hebben vandaag 33 graden dus zowel paard als ik zweten goed. Ik breng haar terug naar de paddock en krijg er daarna een om te longeren. Daarna vraagt ze me of ik een jong paard wil rijden. Erg veel ervaring heb ik niet met hele jonge paarden maar ze zegt dat ie erg braaf is. 4 jaar oud en net 5 weken onder het zadel. Ze is inderdaad erg braaf en ook wel fijn om mee te werken. Ook haar was ik even na het rijden en ik breng haar terug naar de paddock. Daarna help ik nog even mee met een nieuw spring parcours opbouwen. Best zwaar werk en vooral met de hitte van vandaag, maar het is wel te doen allemaal. Rond 12:30 ga ik naar huis, ik neem een koude douche en ga lunchen. Brooke haalt de kids op en ik ga film kijken op de bank. Ik ben flink moe en even relaxen doet me goed. Rond 4 uur ben ik weer opgeladen en ga ik sporten. Ik loop 1 km hard en ga daarna flink benen trainen. Na een uur ben ik voldaan en ga ik weer naar huis. Ik ga tangles trainen en gooi er vandaag een zadel op, ze was zo relaxt afgelopen keren. En inderdaad ze geeft geen kick met het zadel op haat rug. Ik longeer haar een paar rondjes en ze vind het allemaal prima. Ik ga samen met Brooke kijken of een van ons er op kan morgen. Ze moet de verkoop in en ze is aantrekkelijker als ze meer ervaring heeft of als ze gereden kan worden. Om 18:00 maak ik samen met Brooke het avond eten klaar. Rijst met groenten en beef voor vanavond, het smaakt weer erg goed. Na het eten ga ik lekker op de bank liggen. Flink bewogen dag vandaag en ik ga lekker optijd naar bed.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl