6 December

6 december 2020 - Sydney, Australië

Een onrustige laatste nacht gehad, veel storm en flinke onweer. Om 6:30 ontbijt gemaakt, gaan douchen en mn laatste spullen ingepakt. Afscheid genomen en complimenten gehad dat het erg fijn was om samen te werken en of ik nog eens op bezoek kom :) Carla was er al om 8:00, het is ongeveer 2 uur rijden en op de helft stoppen we bij een cafe voor koffie en gaan we even zitten. Het is prachtig weer, we kletsen gezellig en na 15 min gaan we verder. Om 10:30 komen we aan in Glossodia, we stoppen bij mn huisje en ik laad mn spullen uit. Ze hebben kerstversiering op de veranda gehangen en het huisje ziet er super uit. Van een nieuwe tv, nieuwe wasmachine, handdoeken tot theezakjes, ze hebben overal aan gedacht, ontzettend lief. Ik zwaai Carla uit en loop richting de stallen. Nicolette en Isabella zijn daar bezig met hun paarden, ze zijn blij om me te zien en we staan gezellig een half uur te praten. Ze zijn mijn leeftijd en allebei ontzettend aardig. Ik loop terug naar mijn huisje en ga  spullen uitpakken, aan de achterkant kijk ik uit op een stuk bos en de voorkant is weiland met paarden. Het is echt prachtig hier! Rond 10:00 pak ik hier de auto, die kan ik mee nemen wanneer ik wil, zo fijn. Ik ga even naar het dorpje Windsor hier 15 min verderop. Ik doe boodschappen en rijd een rondje, het is gezellig druk overal, volle terrassen en veel mensen in het park.  Thuis ruim ik de keukenkastjes in en maak ik wat te lunchen. Met een kom soep en broodjes ga ik buiten op de veranda zitten lezen. Na een half uur komt Liz voorrijden, de moeder van de meiden hier. Ik heb haar nog niet eerder gezien, ze is zo ontzettend lief en enthousiast! Ze komt bij me aan tafel zitten en neemt een aantal dingen met me door, regelt nog wat dingen voor in mijn huisje en gaat dan naar huis. Ze wonen hier niet de hele week en hebben nog een 2e huis waar ze veel zijn. Rond 16:00 ga ik richting de stallen om mee te kijken met de voer ronde. Isabella, een van de meiden roept me naar binnen, ze zitten nog even te kletsen met 2 vriendinnen en vragen of ik erbij kom zitten. Het klikt gelijk goed met allemaal, 20 min later gaan we voeren. Ze hebben een elektrische buggy hier en alle bakken voer gaan achterop, ze leggen alles rustig uit ik schrijf de belangrijkste dingen op. We halen een aantal paarden naar binnen en het grootste deel van de paarden staat snachts buiten. Met ongeveer een uur zijn we klaar, ik ga terug naar mijn huisje en krijg savonds de vraag wat ik lekker vind om te eten. Ze gaan naar het dorp en gaan thais halen. Later eten we het bij hun binnen op, we kletsen gezellig en nemen een aantal dingen door voor de volgende dag. Ik loop nog even mee met dekens wisselen bij hun eigen paarden en ga daarna douchen en naar bed. Een flink bewogen dag met veel indrukken, ik voel me zo welkom en kijk ontzettend uit naar mijn tijd hier.

1. Renée:
    6 december 2020
    Kelly, ik geniet van je verhalen. Wat doe je het super goed daar!! Veel plezier op je nieuwe stek. Liefs Renée